Ospitalitate

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Food&Beverage

Companii

  1. Articole

3 SCHIMBĂRI pe care le vom vedea în marketingul hotelier în 2011

Experimentele sunt întotdeauna scumpe în ceea ce priveşte timpul şi resursele umane. Se ştie faptul că tacticile de bază cunoscute în departamentele de vânzări şi marketing dintr-un hotel încă funcţionează. Impresia lui Neil Salerno este că în ultimii ani, mulţi hotelieri s-au îndepărtat de această bază, în favoarea noilor tehnologii şi a multor promisiuni nerealiste ale mediatizării sociale, nelegată neapărat de călătorii. Acest tip de socializare însă nu a avut impact asupra hotelurilor individuale.

MARKETING VS. INTERNET

Începând cu 2011, multe hoteluri vor alege strategii de marketing mai echilibrate. Aceste hoteluri vor relua vechile tactici pentru a crea mai multe legături personale şi vor depune un efort mai mare pentru a dezvolta o relaţie de afaceri de durată. Această strategie trebuie aplicată mai ales datorită faptului că în ultimii ani, dezvoltarea Internetului a condus la o depersonalizare a relaţiilor hotelierilor cu clienţii. Majoritatea politicilor hotelurilor se vor concentra pe prioritizarea timpului, astfel încât afacerea să devină cât mai productivă. Internetul şi celelalte forme electronice de marketing doar vor suplimenta şi vor îmbunătăţi eforturile departamentului de vânzări şi nu vor avea rolul de a înlocui. Internetul poate avea un impact semnificativ în ceea ce priveşte vânzările, dar nu este singurul mod de a face marketing.

DEZVOLTARE PE MAI MULTE PLANURI, MAI MULTĂ SPECIALIZARE

În timpul crizei economice, multe hoteluri au fost nevoite să elimine sau pur şi simplu să nu mai înlocuiască anumite poziţii-cheie, astfel încât angajaţii rămaşi şi-au luat responsabilităţi suplimentare, multitasking-ul devenind normă. Odată cu îmbunătăţirea climatului de afaceri, un nou trend care s-a conturat a fost acela să fie căutaţi specialişti care să creeze noi contacte şi să crească vânzările hotelului. Un rol foarte important îl au şi designerii de web, care îşi asumă întreaga responsabilitate pentru departamentul de marketing şi vânzări. Specialiştii în web design vor trebui să se concentreze pe a vinde ceea ce se află pe site şi nu neapărat să se concentreze pe a face site-ul atractiv. Un nou termen care trebuie adoptat şi de web designeri este search engine marketing. Acesta cuprinde: destinaţia marketingului, atât de vitală căutării online, crearea de pachete şi promoţii, utilizarea site-urilor de socializare, blogurilor şi toate celelalte elemente de vânzare de succes ale unui site de hotel.

CONCENTRARE MAI PUTERNICĂ PE CREAREA DE VÂNZĂRI PROFITABILE

În timpul crizei economice managementul vânzărilor a experimentat o revenire a interesului hotelierilor pentru acest departament. Reducerea volumului de vânzări i-a forţat pe hotelieri să vândă “mai inteligent”, nu doar mai greu. Managementul gestionării veniturilor a fost creat pentru a creşte venitul net în timp ce se maximizează gradul de ocupare. Multe dintre hotelurile care au micşorat drastic tarifele în timpul recesiunii se vor afla în faţa unei dificultăţi atunci când vor încerca să readucă tarifele la un nivel profitabil. Din păcate, reducerea tarifelor a fost o decizie luată de mulţi hotelieri doar pentru că nu au ştiut ce altceva să facă. În 2011, tendinţa care trebuie să fie luată în considerare este aceea ca tot mai multe hoteluri să apeleze la managementul gestionării veniturilor.


banner aprilie

Editoriale