Ospitalitate

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Turism

  1. Articole

Companii

  1. Articole

INVESTIȚIILE în structuri hoteliere și de agrement, ÎN CREȘTERE

Primele 3 trimestre ale lui 2014 ne pun în fața celui mai bun parcurs al sectorului hotelier din ultimii 3 ani. potrivit datelor înregistrate de ibc focus pe www.raportuldeinvestitii.ro, în primele 9 luni ale acestui an au fost anunțate nu mai puțin de 2118 investiții în domeniul ...

Mai mult, analiza în amănunt a acestor date ne arată că aproape jumătate din aceste investiții reprezintă o unitate de cazare - hotel, pensiune, motel, vilă turistică sau altă facilitate de turism. Acest avans luat în acest interval de timp se datorează cu precădere ultimelor 2 trimestre, perioadă în care am înregistrat aproape 400 de obiective noi anunțate în trimestrul 2 și 438 de unități în al treilea trimestru, reprezentând de fiecare dată mai mult de jumătate din totalul investițiilor anunțate pe domeniul Hotel & Relaxare.

 

EVOLUȚIA NUMĂRULUI DE INVESTIȚII DIN DOMENIUL HOTEL&RELAXARE ÎN ULTIMII 2 ANIHoreca_focus_1_-_IBC_art__AD_p6-7

Din cele peste 2100 de obiective ce fac subiectul obiectivelor încadrate de către echipa IBC Focus în domeniulconstrucțiilor Hotel&Relaxare, mai bine de jumătate (1100), după cum aminteam, sunt investiții ale căror destinație finală reprezintă o unitate de cazare. Analiza lor amănunțită ne arată ce fel de unități de cazare preferă să realizeze investitorii din turism și hotelierii.

Din cele peste 2100 de obiective ce fac subiectul obiectivelor încadrate de către echipa IBC Focus în domeniul construcțiilor Hotel&Relaxare, mai bine de jumătate (1100), după cum aminteam, sunt investiții ale căror destinație finală reprezintă o unitate de cazare. Analiza lor amănunțită ne arată ce fel de unități de cazare preferă să realizeze investitorii din turism și hotelierii.

 

9 DIN 10 SPAȚII DE CAZARE DIN ROMÂNIA SUNT PENSIUNI

focus_1-586% din cele peste 1100 de obiective urmărite de IBC Focus în primele 9 luni sunt pensiuni, în timp ce hotelurile devin tot mai rare (20% media pentru anul 2013). Trendul pe care îl notasem după primul trimestru din 2014, se accentuează, iar investițiile mici par a pune stăpânire pe  business-ul de turism din România.

Acestea sunt de regulă dezvoltate de persoane fizice, ca și afaceri de familie sau firme aflate la început de drum cu un business în domeniul ospitalității după ce au atras fonduri europene.

Ideea e întărită de distribuția pe valori a proiectelor. Vedem că din total, mai bine de 800 de investiții reprezentând două treimi, sunt investiții cu o valoare de sub 1 milion de lei, în timp ce 250 de obiective au o valoare a investiției cuprinsă între 1 și 4 milioane de lei. Cele mai puține, 16 la număr, sunt investițiile cu o valoare de peste 4 milioane de lei. Printre cele mai importante investiții întâlnite de echipa IBC Focus cu o valoare de peste 4 milioane lei sunt: hotelul cu spații de alimentație publică și spații de recreere dezvoltat în Piatra Neamț și construit de compania Kapitan Group, lucrările de extindere și modernizare a hotelului din Predeal deținut de Carmen Ana International, dar și lucrările de extindere a infrastructurii balneare și de agrement a Hotelului Best Western Balvanyos, județul Covasna.

 

REPARTIZAREA INVESTIȚIILOR HOTELIERE ÎN FUNCȚIE DE VALOAREA INVESTIȚIEI

focus_1-6Când vine vorba de etapa de dezvoltare în care se află aceste investiții, observăm că cele mai multe dintre investițiile identificate de către IBC Focus în primele 9 luni ale anului au fost la momentul contactării încă nedemarate, în proporție de 70%, în timp ce doar 30% din obiective erau demarate. Acest lucru oferă un real avantaj furnizorilor de echipamente și dotări, întrucât cea mai mare parte a acestora nu au fost încă achiziționate, iar beneficiarilor încă le pot fi prezentate cele mai potrivite soluții în materie de dotări de specialitate.

 

2 DIN 3 SPAȚII DE CAZARE SUNT OBIECTIVE LA CARE LUCRĂRILE NU AU ÎNCEPUTfocus_1_-_2

Ca și etape specifice de realizare, cele mai multe obiective înregistrate și publicate de IBC Focus pe  www.raportuldeinvestitii.ro se aflau în faza premergătoare construcției - 70% - (proiectare 69% și intenție 1%) în
timp ce 30% din unități erau șantiere în curs de derulare, urmând ca pe parcursul următoarelor 12 luni să fie date în
folosință. Dintre acestea, 10% erau chiar în ultima etapă de realizare a șantierului, urmând ca în scurt timp lucrările să fie finalizate.

 

JUMĂTATE DIN SPAȚIILE DE CAZARE ÎN DEZVOLTARE SUNT ÎN NORD - EST ȘI NORD - VEST

Zonele de Nord-Est și Nord-Vest focus_1_-4prezintă cel mai mare potențial turistic al României, dacă e să privim în ce zone sunt realizate cele mai multe obiective de construcții de acest tip din România. Nu mai puțin de 45% din totalul obiectivelor de acest tip aflate în dezvoltare în România sunt concentrate în aceste 2 zone. O altă zonă cu un număr relativ important de investiții este zona de Centru, cu peste 200 de investiții aflate în pregătire sau în derulare. Cu cifre apropiate se prezintă zonele de Sud - Vest, Sud - Est, Vest și Sud, cu un număr de obiective cuprinse între 74 și 106, în timp ce zona cu cele mai puține obiective este zona București - Ilfov, cu doar 11 obiective.

DISTRIBUȚIA PE ZONE DE DEZVOLTARE ȘI PE VALOARE A UNITĂȚILOR DE CAZARE

Împărțirea pe zone în funcție de valoarea și dimensiunea obiectivelor ne arată lipsa de investiții majore în 3 zone ale țării: Nord - Vest, Sud și Vest, situație dublată în unele cazuri de aportul mare de investiții mici, de peste 80% în cazurile zonelor de Nord - Est și Nord - Vest.focus_1-_3

Turismul din România urmează calea pe care a intrat o dată cu creșterea ratei de absorbție a fondurilor europene, iar pe măsură ce aceasta va crește, vom asista la contractarea a noi credite și finanțări care vor susține turismul rural și dezvoltarea de pensiuni și agropensiuni. Provocarea pentru aceștia va fi să se ridice la standardele pe care cei mai mulți turiști le vor cere și să echipeze aceste unități cu dotările potrivite. O mare responsabilitate în educarea acestor noi investitori revine însă și furnizorilor de produse și servicii destinate acestor unități, care trebuie să informeze și să educe piața neinformată.

 

Victor IGNAT

Project & Content Manager - IBC Focus


Cele mai citite articole

Prev Next

Editoriale