Ospitalitate

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Food&Beverage

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Turism

  1. Articole

Companii

  1. Articole

Accor lansează un nou brand pe piața hotelieră românească

Grupul hotelier francez accor aduce brandul mercure în românia, începând cu luna noiembrie a acestui an. rețeaua mercure cuprinde în prezent peste 750 de hoteluri în 51 de țări din întreaga lume, iar bucureștiul este a 51-a destinație pentru mercure la nivel global. hotelul mercure bucharest city center, deținut de investitorul local dentotal investment, este situat în centrul orașului și vine cu un concept nou în peisajul ...

 

Alina Fugaciu și-a început cariera în domeniul hotelier în cadrul grupului Accor, acum 11 ani. A lucrat pentru primul hotel de lanț internațional deschis după 1990 în România, Sofitel, și apoi a făcut parte din echipa de pre-deschidere a hotelului Novotel, unde a lucrat timp de 7 ani, în special pe partea de vânzări și marketing. A urmat o experiență internațională, în cadrul hotelului MGallery din Praga, pe postul de Director Operațional. În prezent este Directorul General al noului hotel Mercure din Capitală, al 4-lea brand din cadrul grupului Accor pentru care lucrează.

 

Ce a stat la baza deciziei Accor de a aduce brandul Mercure în România?

Grupul Accor are o prezență îndelungată pe piața românescă, fiind primul lanț care a intrat în România imediat după ’89, prin asigurarea managementului hotelului Sofitel. Accor și-a dorit să se dezvolte în România, o piață în creștere din punctulnostru de vedere. Am avut șansa de a colabora cu un investitor român dornic să deschidă un hotel de 4 stele în inima Bucureștiului și să aducă brandul Mercure în România, un investitor foarte serios și, pe de altă parte, având în vedere numărul de camere al proiectului și locația, grupul a considerat că cel mai bun brand pentru destinația aceasta este Mercure. Accor validează astfel Bucureștiul ca o destinație cu potențial. Sunt mândră să spun că suntem a 51-a destinație pentru Mercure la nivel global.

Acest parteneriat cu Dentotal Investment, o companie 100% românească, vizează nu doar brandingul hotelului ci și managementul complet al operațiunilor acestuia. Practic Accor asigură, printr-un contract de management, aceleași standarde calitative pe care le oferă în toate cele peste 700 de hoteluri Mercure
din întreaga lume.

Fiind un brand nou pe piața românească, aș dori să vă întreb care este filosofia brandului Mercure?

Mercure este un brand pe care eu mi l-am dorit demult în România, în ideea în care este un brand foarte apropiat de client, un brand foarte adaptabil destinațiilor în care pătrunde. Aceasta este de fapt filosofia brandului. Mercure este un
brand internațional, cu standarde și nivel de calitate a serviciilor foarte ridicate, dar, pe de altă parte, încearcă în orice
destinație sosește, să se adapteze tipicului local, atât la nivel de design, de arhitectură, cât și la nivel de “trăire”. Astfel, brandul oferă un standard de calitate recunoscut, pe care clienții se pot baza în orice hotel Mercure din lume, dar fiecare locație în parte oferă o experiență particulară, inspirată din moștenirea, din bagajul cultural al acelei destinații.

Mercure este un brand non-standardizat și tocmai de aceea permite această îmbinare între local și standard internațional. În prezent, există la nivel global hoteluri Mercure pe litoral, în resorturi la munte, în centre de business ale marilor capitale și fiecare hotel e adaptat nevoilor și mixului de servicii pe care le solicită categoriile de clienți predilecte fiecărui tip de hotel.

Cum se poziționează pe piață hotelul Mercure Bucharest City Center?

Ne poziționăm ca un hotel de 4 stele, preponderent de business. Judecând după specificul pieței bucureștene, știm cu toții că majoritatea vizitatorilor care vin în București sunt în continuare de business. Dar, pe de altă parte, nu vrem să ne limităm aici, pentru că suntem mult mai mult decât un hotel de business. E un hotel care vrea să facă diferența. Suntem foarte primitori și vrem să oferim o experiență unică turiștilor care vin în București. Ne adresăm oricărui turist care își caută un hotel în centrul orașului, un hotel cu o calitate foarte bună a serviciilor.

Conform unui raport realizat de Jones Lang LaSalle, 60% din stocul total al unităților de cazare din  București sunt clasificate la 4 stele. Credeți că mai este loc pe acest segment?

Este loc în continuare pe piață, tocmai pentru că cererea crește. Vedem o revigorare a pieței și cu toții ne bucurăm de lucrul acesta. Pe de altă parte și Bucureștiul ca destinație de leisure crește, nu vorbim numai de o destinație de afaceri, încercăm ușor ușor să ne dezvoltăm și pe acest segment de city break, de grupuri turistice vara, dar și în restul anului. S-a putut constata totodată că oaspeții, cel puțin în București, preferă unitățile de cazare de 4 stele. Ceea ce ne bucură.

Având în vedere concurența mare pe acest segment, ce aduceți nou în peisajul hotelurilor de 4 stele din capitală? Care este acea Unique Selling Proposition a hotelului Mercure?

Concurența este benefică. Și pentru client și pentru operator. Te provoacă întotdeauna să fii cu un pas înainte și să vii cu ceva nou. Venim cu un brand al celui mai mare operator hotelier din Europa, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața hotelieră din lume, Accor. Venim cu un brand foarte cald. Nu e vorba neapărat de un USP, e vorba de un mix. Pentru că  orice unitate hotelieră oferă practic un set de beneficii, iar diferențierea vine din felul în care sunt oferite aceste beneficii. Mercure e un hotel cu o poveste frumoasă, un hotel care va încerca să fie foarte aproape de oaspeții săi. Nu ne place să le spunem clienți, pentru că ne dorim să-i primim ca acasă.

La nivel de ofertă, Mercure Bucharest City Center oferă 114 camere confortabile, complet echipate, dintre care 27 de camere Privilege și un apartament. Camerele Privilege și apartamentul dispun de o serie de facilități suplimentare, cum ar fi pat kingsize, ecran LCD de mari dimensiuni, aparat espresso, minibar gratuit, halat de baie și multe alte detalii rafinate. Oaspeții beneficiază permanent de Wi-Fi gratuit în toate camerele și în spațiile publice, cât și de un business corner și un centru de fitness. La primul etaj, Mercure oferă trei săli de conferințe cu lumină naturală, dotate cu echipamente și  facilități de ultimă generație. Pe partea de Food&Beverage vom avea un meniu de vinuri local. Hotelurile Mercure sunt cunoscute în lume prin meniurile de vinuri atent selecționate, iar în România am luat decizia să mergem pe un meniu 100% de vinuri românești. E vorba de un concept pe care Mercure îl implementează în majoritatea hotelurilor sale, ce are în vedere, mai ales acolo unde există potențial, și în România există, promovarea vinurilor locale. Conceptul se numește
“Flavours from the Cellar”, iar în România va intra sub numele “Vinuri de Poveste”. Acesta este un element de  particularitate în oferta hotelului.

Ce ne puteți spune despre echipă și procesul de recrutare?

În recrutare m-am implicat personal, pentru că activez pe piața hotelieră de peste 10 ani și m-am gândit că este important să înțeleg filosofia persoanei din fața mea, a candidatului pentru hotelul Mercure. Suntem o echipă inimoasă. M-am uitat în
primul rând la oameni frumoși sufletește, oameni ambițioși, care își doresc să facă o carieră într-un astfel de domeniu și își doresc un nou început. Deschiderea unui hotel este o perioadă fantastic de frumoasă, dar este și fantastic de grea. Pe anumite poziții cheie m-am uitat să aibă și experiență în lumea hotelieră, pentru că este foarte important să înțeleagă
fenomenul, să înțeleagă ce înseamnă lucrul într-un hotel. Dar experiența nu a fost o cerință obligatorie, pentru că în echipa noastră avem atât oameni care vin din industria hotelieră cât și oameni care au pășit pentru prima oară în această lume. E un mix între experiență și tinerețe.

Cum vedeți această provocare de a veni la conducerea unui hotel nou și de a-l poziționa de piață?

Este o provocare pe care mi-am dorit-o de ceva vreme, pe care mi-o însușesc, o provocare pentru care m-am pregătit și o să mă pregătesc zi de zi de acum încolo, pentru că în industria aceasta trebuie să te perfecționezi în permanență. Mă bucur că am șansa să fac parte din acest proiect, pentru că atunci când mi s-a pus întrebarea dacă într-o zi voi avea șansa să conduc un hotel, ce fel de hotel mi-ar plăcea, eu nu știam în momentul acela de proiectul din București, în schimb toate răspunsurile mele au coincis cu acest proiect, în ideea în care mi-am dorit un proiect de această talie - în jur de 100 de camere -, un proiect în care putem să ne punem amprenta în sensul cât mai frumos al cuvântului, un hotel pe care putem să-l “embellir” (înfrumusețăm, n.r.) cum spune francezul, prin natura noastră de profesioniști dar și prin natura noastră umană și, cred eu, Mercure răspunde întru totul acestor dorințe ale mele. Cei 11 ani de experiență în industria hotelieră mă ajută și cred că fiecare experiență prin care am trecut m-a pregătit pentru această provocare.

Ce calități considerați că trebuie să aibă un manager de hotel?

În primul rând să fie ospitalier. Poți fi un bun finanțist, poți fi un bun vânzător, dar dacă nu ești ospitalier este greu să reușești la acest nivel. Calitățile profesionale sunt foarte importante, dar, pe o piață dinamică, cum este și Bucureștiul, este foarte important să ai atât latura aceasta profesionistă - să cunoști piața, să fii proactiv, să vii cu idei noi, să știi ce
abordare să ai față de partenerii tăi, față de oaspeții hotelului și față de echipa ta, să înțelegi ce înseamnă un hotel de la A la Z - dar asta nu e suficient, contează și latura umană.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Editoriale

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok