Procedura organizarii UNITATILOR DIN TURISM

Procedura organizarii  UNITATILOR DIN TURISM
person Horeca
access_time_filled

Ordinul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului nr. 1296/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind clasificarea structurilor de primire turistice sintetizeaza o serie de acte normative anterioare si constituie o baza legislativa pentru industria ospitalitatii. Structurile de primire turistice se clasifica pe stele si respectiv, flori in cazul pensiunilor agroturistice si a pensiunilor turistice din mediul rural, in functie de caracteristicile constructive, dotarile si calitatea serviciilor pe care le ofera.

Operatorii economici care construiesc hoteluri, pensiuni sau restaurante au obligatia sa asigure, inca din faza de proiectare, respectarea criteriilor de clasificare, prin obtinerea avizului Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.

 

Structurile de primire turistice cu functiuni de cazare pot avea in componenta camere clasificate la cel mult doua categorii, cu conditia ca diferenta dintre aceste categorii sa fie de cel mult o stea/floare.

Personalul de servire va purta imbracaminte specifica si ecuson cuprinzand numele si prenumele. Insemnele privind categoria de clasificare a unitatii se inscriu pe o placheta montata in exteriorul unitatii, la loc vizibil pentru turisti, precum si pe autocolante aplicate in punctele de acces al turistilor. Autocolantele si plachetele se realizeaza cu dimensiunea de 30/30 cm.

 width=

 

In toate structurile de primire turistice este obligatorie:

  • afisarea la loc vizibil pentru turisti a numerelor de telefon ale conducerii operatorului economic, precum si ale Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului si Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, pentru a oferi posibilitatea turistilor sa semnaleze eventualele nemultumiri cu privire la serviciile oferite;
  • pastrarea ordinii, linistii publice, moralitatii, curateniei si respectarea cu strictete a normelor sanitare si a celor de prevenire si stingere a incendiilor;
  • oferirea unei game diversificate de servicii suplimentare, cuprinse in tariful de cazare sau cu plata separat, astfel:
  • la unitatile de 4 si 5 stele – cel putin 18 servicii;
  • la unitatile de 3 stele – cel putin 15 servicii;
  • la unitatile de 2 stele – cel putin 10 servicii;
  • la unitatile de 1 stea – cel putin 5 servicii;

Existenta in toate spatiile de cazare a unor materiale scrise, realizate estetic si tiparite in limba romana si in cel putin doua limbi de circulatie internationala, cuprinzand informatii utile pentru turisti cu privire la:

  • instructiuni de folosire a telefonului, dupa caz;
  • tarifele interne si internationale pentru convorbiri telefonice;
  • lista cuprinzand serviciile suplimentare oferite si tarifele pentru cele cu plata, cu indicarea modalitatilor de solicitare a serviciului in camera;
  • lista de preturi cu preparatele pentru room-service;
  • lista cuprinzand preturile produselor din minibar, dupa caz;
  • instructiuni de folosire TV, instalatie aer conditionat, dupa caz;
  • informatii turistice privind zona sau localitatea;
  • harti cu localizarea structurii de primire turistice in cadrul zonei sau al localitatii, pentru unitatile de 3, 4 si 5 stele;
  • orice alte informatii ce ar putea face agreabil sejurul turistului;
  • chestionare pentru testarea opiniei turistilor cu privire la calitatea serviciilor oferite.

 

Nu se admite organizarea unor activitati de jocuri distractive sau de noroc in holurile unitatilor. Asemenea activitati pot fi organizate doar in spatii distincte, cu intrari separate de intrarile destinate turistilor.

 

La hotelurile de 1, 2 si 3 stele, in spatiile destinate cazarii se pot amenaja activitati de birouri sau firme, pana la 15% din capacitatea de cazare. Se excepteaza cazurile in care se asigura intrari si fluxuri de circulatie separate pentru turisti.

La hoteluri, este interzis ca intrarea in spatiile de cazare (camere, garsoniere si apartamente) sa se faca direct din holul receptiei.

Reglementarile de mai sus au si sanctiuni, cea mai blanda fiind neafisarea numarului de telefon al Ministerului Turismului si al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor – amenda de minim 500 lei. In ce priveste nerespectarea programului de catre operatorii de programe artistice, a auditiilor muzicale, video, TV, organizate in aer liber, in constructii deschise, cum sunt cele care nu au toate laturile si acoperisul izolate fonic, precum si in constructii provizorii, cum sunt corturile, terasele acoperite si altele de acest fel, care nu respecta nivelul maxim de zgomot stabilit prin reglementarile specifice se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 30 000 si 50 000 lei.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302