Ospitalitate

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Food&Beverage

Companii

  1. Articole

Un brand românesc de succes


Andrei Bartesch, Marketing Manager la Trenta Pizza a răspuns întrebărilor noastre şi am aflat etapele pe care compania le-a parcurs pentru a crea o afacere solidă şi profitabilă.

Horeca: Care este istoria Trenta Pizza? Cum a început această afacere?
Andrei Bartesch: Înaintea lansării brandului Trenta Pizza, timp de un an, am realizat studii de piaţă, atât cantitative, cât şi calitative, pentru a vedea dacă este oportună sau nu lansarea acestei afaceri. Astfel s-a studiat dacă piaţa „accepta” un brand de talie mare şi modalitatea prin care poate să ajungă un brand cunoscut şi consumat. La vremea respectivă existau multe afaceri mici cu livrare de pizza la domiciliu şi doar una mare: Jerry’s Pizza. În 2005 piaţa de home delivery parcurgea o etapă de creştere şi, conform studiului, s-a luat decizia lansării. Organizarea companiei, modalitatea de adresare către consumatori, lansarea brandului, produsele din meniu, website-ul şi alte detalii au ţinut cont de rezultatele studiului. După ce s-a realizat studiul de piaţă am ştiut cui şi cum să ne adresăm.
Trenta_Pizza1
Horeca: Cum era cererea pentru home delivery pe piaţa bucureşteană la momentul lansării?
A.B.: Când brandul Trenta Pizza a fost lansat, cererea pe segmentul de home delivery, categoria pizza, avea un trend ascendent. Bucureştenii începeau să folosească serviciul de livrare din ce în ce mai des, numărul consumatorilor era în creştere, iar aceştia începeau să devină fideli unui brand/companie de livrări pe gustul lor. Trendul ascendent a continuat până în acest an când piaţa a ajuns la maturitate. Numărul consumatorilor este, totuşi, într-o uşoară creştere.

Horeca: Cum vedeţi competiţia cu lanţurile internaţionale prezente în România?
A.B.: Concurenţa este benefică, atât pentru companii, cât şi pentru consumatori. Astfel, consumatorii beneficiază de produse şi servicii de livrare mai bune. Avantajele companiilor: creşterea numărului de clienţi, educarea acestora şi creşterea frecvenţei de a comanda. PHD, Domino’s Pizza sau Jerry’s Pizza sunt concurenţii Trenta Pizza pe segmentul de livrări pizza la domiciliu şi take away, dar există diferenţe de concept, deoarece Trenta Pizza comercializează pizza concept italian, iar ceilalţi pizza concept american. 

COMPANIILE CARE OFERĂ SERVICIUL DE LIVRARE LA DOMICILIU, DAR CARE COMERCIALIZEAZĂ PRODUSE DE NIŞĂ VOR AVEA LOC ÎN PIAŢĂ ORICÂND.

Horeca: Luaţi în considerare şi varianta extinderii în provincie?
A.B.: Afacerea noastră a fost gândită încă de la început să fie extinsă la nivel naţional. Primul pas a fost “cucerirea Bucureştiului”, unde am urcat pe un loc fruntaş. Următorul pas este extinderea afacerii în regim de franciză la nivel naţional. Datorită crizei, planurile de extindere în teritoriu ne-au fost afectate şi le-am amânat pentru a doua parte a anului 2012. Atât în Bucureşti, cât şi în ţară, dorim să implementăm ambele concepte: home delivery şi take away.
Horeca: Pe ce poziţie în piaţa de profil se situează Trenta Pizza?
A.B.: Până în prezent nu s-a realizat un studiu concret din care să rezulte un clasament al companiilor cu activitate de livrare pizza la domiciliu. Din datele pe care le avem din piaţă, Trenta Pizza se află pe unul din primele două locuri.
Horeca: Conceptul de take away reprezintă o evoluţie firească a brandului Trenta Pizza?
A.B.: Implementarea conceptului de take away a fost un pas pe care Trenta Pizza trebuia să îl realizeze pentru consolidarea poziţiei în Bucureşti. Acest concept este necesar pentru con?tientizare şi a aduce un plus de vânzare. De asemenea, consumatorii de pizza pot astfel să aibă legătură directă cu Trenta Pizza şi îşi pot forma o opinie mai clară despre companie.

Horeca: Cum se poziţionează Trenta Pizza în raport cu alte firme româneşti de profil (Wu Xing)?
A.B.: Trenta Pizza şi Wu Xing sunt companii concurente pe segmentul delivery, dar dacă analizăm din punct de vedere al produselor servite, ele sunt doar companii care oferă acelaşi serviciu, nu şi acelaşi tip de mâncare. Sunt complementare. Această concurenţă este benefică, deoarece creează obişnuinţa în rândul consumatorilor de a apela la companii de home delivery.

ESTIMĂM CĂ VOM AJUNGE PÂNĂ LA 3 MILIOANE DE PIZZA VÂNDUTE ÎN URMĂTORUL AN, CÂND VOM SĂRBĂTORI 7 ANI DE ACTIVITATE.

Horeca: Sunt restaurantele competitorii Trenta Pizza?
A.B.: În urmă cu câţiva ani au început şi restaurantele să facă livrări la domiciliu. Totuşi, acestea nu reprezintă competitori importanţi pentru segmentul de home delivery. În general, consumatorii preferă să meargă la restaurant în loc să comande acasă mâncărurile de la localul respectiv.

Horeca: Care este cel mai bine vândut produs?
A.B.: Pizza este produsul cel mai bine vândut din meniul Trenta Pizza. În meniu se regăsesc şi salate, paste, aripioare de pui rumenite la cuptor, meniuri cu aripioare de pui şi desert. Avem şi un top al celor mai comandate 3 sortimente de pizza: Trenta (pizza casei), Diavola şi Prosciutto e Funghi.

Horeca: Cum vă promovaţi şi păstraţi imaginea pozitivă în piaţă?
A.B.: În sectorul restauraţiei, şi în special pe segmentul home delivery, cea mai bună promovare o face clientul mulţumit prin metoda “din gură în gură”. Pentru a beneficia de acest tip de promovare Trenta Pizza oferă produse de o calitate superioară, livrate într-un timp cât mai scurt. La începutul lunii iunie Trenta Pizza a atins pragul de 2,5 milioane de pizza livrate de când activează în Capitală. Reducerea timpului mediu de livrare pizza de la 55 de minute în 2010, la 40 de minute în prezent şi păstrarea calităţii produselor oferite sunt dovezi ale poziţiei firmei noastre în piaţa de profil.

Horeca: În ce măsură aţi resimţit criza economică din perioada 2008-2010?
A.B.: În 2009 s-a resimţit criza şi în domeniul livrărilor de pizza la domiciliu, astfel încât a scăzut numărul comenzilor, iar frecvenţa lor a devenit negativă de la comenzi realizate o dată la 14 zile, la comenzi realizate o dată la 21 de zile în medie de fiecare client. Pentru a face faţă crizei, Trenta Pizza a lansat mai multe promoţii cu beneficii concrete pentru clienţi. În acest fel am menţinut vânzările şi încasările la nivelul anilor precedenţi, iar în 2010 am înregistrat o creştere. În primele cinci luni ale lui 2011 am avut vânzări în creştere cu 12% faţă de cele înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Horeca: Care este motto-ul după care se ghidează brandul Trenta Pizza?
A.B.: Motto-ul Trenta Pizza este de fapt sloganul nostru „Buona de te lingi pe degete”. Credem că o pizza de calitate bună îţi garantează succesul. Evident livrarea trebuie făcută într-un timp destul de scurt. Poţi livra repede o pizza, dar dacă aceasta nu este bună serviciul de livrare nu îşi mai are rostul. Orice comandă este importantă. De fapt, comanda clientului reprezintă întreaga activitate Trenta Pizza, de la preluarea comenzii în call center, achiziţia celor mai bune şi proaspete ingrediente pentru pizza, prepararea efectivă a produselor până la livrarea rapidă.

CLIENTUL DOREŞTE SĂ AIBĂ MAI MULTE POSIBILITĂŢI DE A ALEGE, DAR ÎN FINAL TOT PRODUSELE CLASICE SUNT COMANDATE.

În martie 2005 Trenta Pizza a început să livreze pizza la domiciliu în Bucureşti din 3 puncte de lucru cu aproximativ 50 de angajaţi. Zona de livrare —oriunde în Bucureşti. În acest moment compania are 7 puncte de lucru, dintre care doar la două a fost implementat conceptul de take away, unul în zona Lujerului, cartierul Militari, iar celălalt în zona Ghencea, cartierul Drumul Taberei. Deschiderea magazinului de la intersecţia Bulevardului Uverturii cu Şoseaua Virtuţii, a presupus o investiţie de aproximativ 100.000 euro în amenajarea şi utilarea spaţiului, precum şi crearea a 20 de locuri de muncă. Magazinul din B-dul Ghencea nr. 26 a presupus o investiţie de aproximativ 75.000 euro în reamenajare şi utilare. Ambele magazine au suprafe?e de peste 100mp.

 


banner aprilie

Editoriale