Ospitalitate

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Food&Beverage

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Turism

  1. Articole

Companii

  1. Articole

Designul influenţează succesul unui restaurant



Integrarea specificului restaurantului în design multiplică valoarea investiţiilor în amenajările interioare deoarece comunică corespunzător mesajul pe care vrei să-l transmiţi clienţilor, de la intrarea în local, până la achitarea notei de plată. Promovarea afacerii tale prin design nu este doar un moft cu câteva modificări inteligente ici-colo, ci mai degrabă necesită o abordare de la început până la sfârşit care să includă mesaje relevante în locuri esenţiale.

BRANDUL ŞI DESIGNUL
Brandul restaurantului tău trebuie să fie vizibil în amenajarea interioară a localului din momentul în care clienţii intră pe uşă. Spaţiul de la intrare trebuie să le dea un indiciu despre ceea ce îi aşteaptă în camera unde vor lua masa. Este podeaua de la intrare acoperită de un covor sau realizată din materiale scumpe care încorporează un mesaj de întâmpinare? Clienţii sunt întâmpinaţi de cineva la intrare sau este amenajat un podium simplu unde se face recepţia? Spaţiile de recreere oferă confort şi sunt dotate cu accesoriile necesare? Încorporarea brandului în designul interior înseamnă atât transmiterea de indicii subliminale, cât şi mesaje evidente.

Operaţiunea de încorporare a specificului restaurantului în designul interior este o provocare deosebită, care la final va justifica costurile cu renovările sau reamenajările făcute pentru a spori confortul clienţilor. Este nevoie, însă, de un marketing puternic şi un branding susţinut, dar nu exagerat, pentru că bombardarea clienţilor cu prea multe mesaje, i-ar face să se simtă inconfortabil. Scopul este ca designul să transmită corect mesajul ales şi imaginea să vorbească de la sine.

CUNOAŞTEREA PIEŢEI
Să afli ce vor clienţii cu adevărat este foarte important. Poate părea o corvoadă, dar este nevoie doar de puţină documentare. Cu cine să vorbeşti? Cu clienţii tăi, dacă ai deja un restaurant, iar dacă abia acum îţi deschizi un local, vorbeşte cu concurenţa. Vei fi surprins cât de vorbăreţi sunt competitorii, mai ales dacă au succes. Feedback-ul pe care îl obţii de la clienţii existenţi este valoros, deoarece cu siguranţă aceştia mănâncă şi în alte localuri şi îţi pot comunica ce le-a plăcut sau nu la amenajarea din celelalte restaurante.

Competitorii îţi vor spune ce a mers bine şi unde au greşit cu designul lor interior. Trebuie să mergi în localurile lor ca să te lămureşti singur. Realizează un studiu de piaţă, verifică aspectul demografic al zonei, analizează competiţia şi determină dacă există o nişă pentru ideea ta. Informaţiile obţinute în acest fel se vor dovedi preţioase.
Design-resturant1
URMĂRIREA TRENDURILOR
În legătură cu punctul anterior, identificarea tendinţelor din piaţă este un pas mai departe. Într-o societate bazată pe informaţie, oamenii pot găsi informaţiile despre restaurante cu multă uşurinţă şi rapiditate. Cu cât au mai multe informaţii, potenţialii clienţi înclină să fie mai pretenţioşi în alegerea restaurantelor. Designul interior influenţează atmosfera dintr-un local şi are impact asupra procesului decizional al consumatorului.

CÂTEVA ELEMENTE DE DESIGN CU IMPACT ASUPRA DECIZIILOR CLIENŢILOR:
Tematica deosebită, dar relaxantă poate fi elementul cheie al amenajării interioare.
Decoraţiuni cu tematică divertisment —restaurante cu profil sportiv sau cu muzică live.
Open-kitchen - punctul de lucru în care cheful este în văzul tuturor. Din ce în ce mai mulţi consumatori vor să vadă cum este pregătită mâncarea chiar în faţa lor. Acest design scoate chefii din bucătăriile tradiţionale.
Familiaritatea —oamenii fac afaceri cu cei pe care-i plac şi îi cunosc. Acest lucru este valabil şi pentru restaurante, care prin designul interior trebuie să creeze clienţilor sentimentul de apartenenţă sau să se identifice cu localul respectiv.

DESIGNER DE AMENAJĂRI INTERIOARE CU EXPERIENŢĂ ÎN RESTAURAŢIE
Deşi nu pare, designerii sunt diferiţi. Interiorul unui restaurant este diferit de interiorul unei reşedinţe, care la rândul său este diferit de cel al unei clădiri de birouri şi aşa mai departe. Dacă apelaţi la un designer asiguraţi-vă că acesta are experienţă în restauraţie. Portofoliul lucrărilor lor este foarte important pentru tine, pentru că vei avea posibilitatea să observi creativitatea şi abilităţile în design. Astfel, un designer trebuie să cunoască operaţiunile unui restaurant - fluxul mâncării de la bucătărie la masa clienţilor, amenajările şi poziţionarea pieselor de mobilier care să asigure o circulaţie lejeră, atât a consumatorilor, cât şi a personalului de la servire, materialele din care este confecţionat mobilierul şi rezistenţa acestuia la uzură şi altele. Cine spune că nu are nevoie de un designer pentru amenajarea unui local se înşeală amarnic, dacă nu-l angajaţi, trebuie cel puţin să-l consultaţi.

PROFITABILITATEA
Bugetul este întotdeauna cel care ne constrânge să luăm diferite decizii. Când amenajaţi spaţiul restaurantului gândiţi-vă şi la angajaţi, realizând un spaţiu care să le faciliteze deplasarea înspre şi dinspre bucătărie. Acest lucru va înlesni servirea la masă, iar clienţii vor fi fericiţi. Angajaţilor nu Ie place să cadă peste masa clientului, să se împiedice de un scaun sau să se lovească de alţi colegi. Din experienţa anterioară de acest fel, angajaţii ar putea să vă dea câteva idei bune cu privire la amenajarea spaţiului unde îşi desfăşoară zilnic activitatea. Arătaţi-le planul de design interior, veţi constata că vă sunt de ajutor.
Este esenţial să faceţi cunoscut designerului, încă de la început, bugetul de care dispuneţi şi spuneţi-i să creeze un interior orientat către profitabilitate, aici veţi vedea dacă valoarea designerului este reflectată de experienţă. Designul interior al unui restaurant, pe lângă mâncarea bună şi serviciile deosebite, trebuie să-i încânte şi pe alţi operatori din restauraţie care să devină clienţii localului vostru. Încorporaţi elementele menţionate în acest articol, în design, şi observaţi urmările!


Cele mai citite articole

1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Editoriale

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok