Ospitalitate

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Food&Beverage

Companii

  1. Articole

Gândeşte global, profită local!

Aceste site-uri se comportă ca nişte agenţii, promotori ai serviciilor tale, oferind vizitatorilor interesaţi, de exemplu, de restaurante în zona/oraşul/ţara ta. Este ca atunci când îţi cauţi o staţiune de vacanţă şi încerci să iei o decizie pe baza fotografiilor, părerilor celor care au mai fost acolo etc., numai că acum situaţia este exact invers, tu eşti cel analizat, clientul vrea să ia o decizie şi tu vrei să faci profit.

CUM SĂ ATRAGI CLIENŢI DIN TOATE COLŢURILE LUMII PRIN BOOKING-ONLINE CÂND EXISTĂ  2 MILIARDE DE UTILIZATORI DE INTERNET ACTIVI ÎNREGISTRAŢI ÎN ACEST AN? CLIENŢII TĂI SE AFLĂ PRINTRE EI.

 

Primul lucru pe care ar trebui să-l faci este să-ţi pui la punct un site (fapt despre care am vorbit în numerele trecute). Nu poţi pretinde să ai clienţi care să te caute pe internet, dacă nu ai un “statut” clar în mediul online.
Al doilea lucru este să te orientezi către înscrierea afacerii tale în portaluri online de specialitate respectabile precum hotel.com, booking.com, tablejungle.com, orbitz.com. Fiecare dintre aceste portaluri are sute de mii de vizitatori zilnic, interesaţi să cheltuiască banii pe servicii de ospitalitate în diferite ţări (fie ale lor, fie străine). Un mic procent din aceşti potenţiali clienţi trebuie să intre la tine în restaurant, hotel, pensiune etc şi să-ţi cumpere serviciile.

Toate acestea sunt posibile doar dacă tu ai o imagine consolidată, unitară în mediul online. Acest lucru se face foarte facil, în 99% din cazuri va trebui să-ţi faci un cont pe site-urile despre care ţi-am spus mai sus. Majoritatea acestor agenţii de booking percep un mic comision la fiecare rezervare aşa că ai grijă cum îţi realizezi proiecţiile financiare cu clienţii care îţi sosesc de aici. Decizia îţi aparţine, aşa că fie măreşti costurile (clienţi puţini), fie le micşorezi, dar te axezi pe volum (cât mai mulţi clienţi).
Pasul următor este să-ţi prezinţi ofertele în pagina de companie creată în portal. Poţi să ajungi la un acord interesant cu proprietarii portalurilor, prin care ofertele tale nu numai că sunt vizibile în pagina personală, ci sunt afişate şi în alte categorii din site, astfel încât traficul pe profilul tău să crească!
Unul dintre efectele de care trebuie să ţii cont este faptul că pe aceste portaluri utilizatorii sunt stăpânii. Cu alte cuvinte, clienţii care ţi-au călcat pragul, pot comenta, oferi note şi calificative afacerii tale, fără ca tu să poţi controla acest lucru. Deci, stimate antreprenor ai grijă şi ţine ştacheta sus, respectă-ţi clienţii ca şi până acum, oferă-le aceleaşi servicii ireproşabile şi vei avea numai de câştigat!

tablePortalurile web au un rol crucial în lumea business modernă. Există, de exemplu, agenţii de turism, hoteluri şi pensiuni care trăiesc integral de pe urma clienţilor sosiţi din portalurile web. Nu spun că trebuie să îţi orientezi strategia de business integral pe un singur canal generator de clienţi, ci doar că din cele două miliarde de utilizatori de internet ai şanse mari să-ţi atragi clienţi mulţumiţi utilizând unelte aproape gratuite, într-un mod inteligent, social, transparent.

Cu siguranţă, o abodare integrată, unitară, ar aduce mai multe beneficii şi profit. De exemplu te poţi gândi, prin intermediul unui portal web, să creezi o reţea de afiliaţi care să te promoveze în schimbul unor acţiuni de prezentare din partea ta pentru ei. Să zicem că administrezi o pensiune deosebită în partea de nord a României şi targetul tău îl reprezintă cetăţenii germani care îşi caută un loc pentru vacanţă în 2011, în Europa de Est, într-o localitate rustică. Apare temerea “cât costă?”. De aceea, un parteneriat cu un operator aerian low-cost şi un serviciu de „airport pick-up express“ este unul dintre primele lucruri la care te poţi gândi. Desigur, în site-ul tău şi, eventual, în profilul tău de pe portalul web, vor apărea şi reclamele partenerilor tăi. Toată lumea câştigă, nu?

Portalurile web oferă astfel de facilităţi (Orbitz, de exemplu, practică această metodă de ani buni). Beneficiile sunt pentru ambii parteneri: pe de-o parte, companiile care se aliază prin afiliere îşi menţin profitul operaţional la un nivel dezirabil, iar clienţii sunt mulţumiţi beneficiind de pachete integrale de servicii de ospitalitate, asigurate de servicii terţiare excepţionale. Mai mult decât atât, părerile altor clienţi marcate clar pe pagina ta din portalurile web, îi vor convinge să cheltuiască cu tine şi nu cu concurenţa ta.

Concurenţa, da. Pe un portal nu mai eşti doar tu şi site-ul tău web. Sunt toţi concurenţii tăi, fremătând în aşteptarea clienţilor. Portalul le oferă acestora din urmă posibilitatea căutării de oferte de ospitalitate după o sumedenie de criterii (preţ, localizare, dimensiune, capacitate, număr de păreri pozitive ale altor clienţi, servicii terţe - precum transportul - etc.). Vei ieşi din mulţime doar cu o prezentare unică, o abordare inteligentă de marketing bazată pe parteneriate, dar şi cu o imagine onestă, pozitivă, susţinută de recomandările clienţilor din trecut.

Toate acestea pot fi obţinute uşor, rapid printr-o căutare simplă pe un portal web. Nu aştepta 2012! Este momentul să te orientezi către o nouă piaţă unde 2 miliarde de clienţi abia aşteaptă să cunoască mai multe despre ceea ce vinzi. Profită!


banner aprilie

Editoriale