Ospitalitate

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Food&Beverage

  1. Articole

Turism

  1. Articole

Companii

  1. Articole

MONTAGNE-ROUSSE ONLINE sau decaderea si revenirea internetului

Prin urmare, 2002 a reprezentat un prag istoric pentru Internet. Fiind supusi unui soi de "hard-reset", toti jucatorii au luat-o de la zero, in conditii economice aspre, cu climat social relativ incert (aici discutam de SUA, principalul pol in mediul online). Cu toate acestea, orice punct de plecare reprezinta o oportunitate, iar antreprenorii isteti si companiile ambitioase si creative au folosit acest moment pentru a face profit. Åži nu au gresit. DELOC!

  • LATIMEA DE BANDA

Facand un scurt tablou tehnic, la nivel de numar de conexiuni la internet in banda larga, in anul 2002, majoritatea utilizatorilor de internet, sub 1.000.000 la acea vreme, se conectau prin dial-up (linii telefonice), prin provideri de cartier sau din internet-cafe-uri si laboratoare tehnice ale universitatilor.

Costul pe MB/sec era foarte ridicat, de aceea costurile de achizitie ale unei conexiuni decente era aproape prohibitiv. De exemplu, pentru o conexiune de 10 MB/sec se platea echivalentul a 150 -200 dolari.

La nivelul lui 2010, acelasi abonament se cumpara la un pret de 10 ori mai mic. In plus, numarul de furnizori a crescut exponential, oferta fiind diversa.

  • ADVERTISING

Unul dintre marii castigatori in perioada 2002-2010 a fost si este advertisingul online. Daca, la inceputul acestei perioade, bannerele simple sau animate (flash) erau vedete, in prezent reclama contextuala (afisarea de reclame in functie de tipul de continut de pe un site) sau cea in sistem CPC sau CPM (cost per click si cost per mia de afisari) reprezinta forma generala de publicitate. Double Click, una dintre cele mai mari agentii de advertising online a fost cumparata de Google, transformand gigantul motor de cautare in cea mai profitabila companie de pe pamant atunci cand vine vorba de publicitate online.

O data cu cresterea latimii de banda oferita de furnizorii de internet, reclamele video au prins un avant incredibil, devenind obisnuite in media-planul oricarui advertiser.

  • SOCIAL MEDIA, WEB 2.0

De departe, insa, cel mai mare castigator al acestei perioade, numita Web 2.0, este Social Media, concept ce presupune comunicarea maselor de internauti intre ele, cu brandurile preferate, cu fortele de suport ale companiilor etc.

Primul dintre gigantii mediei sociale este Facebook, o companie pornita in 2004 de un student la Harvard. Creata intr-o camera de camin, reteaua a atins in 2010 pragul de 500 milioane de utilizatori si isi continua cresterea fulminanta si in termeni de valoare de piata, depasind lejer 30 de miliarde de dolari. Numai in Romania, Facebook are 1,6 milioane de utilizatori activi. In conditiile in care Yahoo! Messenger, principalul program de mesagerie instant are aproximativ 8 milioane de utilizatori romani, putem spune ca Facebook mai are de recuperat teren, insa o face intr-un ritm ametitor.

Alaturi de Facebook se gaseste o companie mica, dar cu o valoare de piata uriasa, Twitter, care a cucerit utilizatorii de social media cu sistemul sau unic de comunicare prin 160 de caractere intre membrii comunitatii. Twitter, alaturi de Facebook, reprezinta, de exemplu, surse citate pe canale clasice de media (TV) cum ar fi CNN, NBC, BBC si Euronews.

O alta companie uriasa aparuta in 2005-2006 este YouTube, cu al sau celebru site de video-sharing. Traficul mare generat de acest site a determinat Google sa cumpere compania in 2008-2009, YouTube reprezentand unul dintre site-urile majore de advertising (face parte din reteaua de continut). Printre jucatorii de genul celor mentionati, dar aflati pe o panta descendenta gasim si retelele de socializare MySpace si Hi5.

Meritul retelelor sociale este acela ca au desfiintat modul de comunicare unilaterala de tip website -utilizator, care nu permitea si comunicarea invers, aceasta fiind principala directie pe care evolueaza in continuare.

SINTETIZÂND, PUTEM SPUNE CLAR CA IN PERIOADA 2002-2010, INTERNETUL A DEVENIT SOCIAL, UTILIZATORII GENERÂND INTREGUL CONTINUT ONLINE, REALIZÂND URIAŞE

STREAM-URI DE DATE, SUTE DE TERRABITI IN ORICE MOMENT ŞI PURTÂND INFORMATIA IN MAI PUTIN DE O SECUNDA, DINTR-O PARTE IN ALTA A PLANETEI.



banner aprilie

Editoriale

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok