Ospitalitate

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Food&Beverage

Companii

  1. Articole

Piata vehiculelor comerciale dă semne de revenire în 2011?

În 2009, au fost vândute numai 16.678 de vehicule comerciale, în scădere cu 66% faţă de 2008, iar anul trecut, au fost comercializate doar 12.275 de unităţi, au comunicat reprezentanţii Asociaţiei Producăto-rilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

autoComerţul cu vehicule comerciale a fost îngreunat şi de măsurile fiscale ale Guvernului, care au împovă-rat companiile de transport, obligându-le să-şi utilizeze resursele financiare în alte scopuri decât pentru dezvoltare şi modernizare. Astfel, dacă dealerii de autoturisme au reuşit să-şi cârpească găurile din buget cu ajutorul zonei de service, în segmentul vehiculelor comerciale, mulţi clienţi au preferat să-şi repare maşinile cu piese luate de la altele, care nu circulau din lipsă de activitate. În ultimii doi ani serviciile de reparaţii şi întreţinere nu au fost un punct de sprijin pentru comercianţii români.

Reprezentanţii importatorilor auto din România speră ca cererea de vehicule comerciale să îşi revină în acest an, pentru că mulţi susţin programul rabla pentru acest tip de vehicule şi ciclul de viaţă al unui vehicul comercial este de cinci ani, iar costurile de întreţinere ridicate fac mai avantajoasă achiziţionarea unui vehicul nou.

auto2

ROMÂNIA, PIAŢA CU CEL MAI DRASTIC DECLIN DIN UE

Raportul Asocia?iei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), privind înmatriculările de vehicule comerciale în 2010, arată o scădere chiar mai drastică decât cea indicată de APIA. Potrivit ACEA, în România, au fost înmatriculate anul trecut doar 9.598 de maşini de transport, cu 48,1% mai puţine decât în 2009, înregistrându-se astfel cel mai accentuat declin de pe pia?a europeană, care, în ansamblu, a crescut cu 8,1%. În afara României, scăderi majore au mai raportat Slovacia (-45,8%), Grecia (-29,2%) şi Cehia (-28,8%). În topul creşterilor se află Lituania (+83,5%), Letonia (+52,6%) şi Suedia (+30,3%).

Comercianţii români de vehicule de transport consideră că piaţa nu-şi poate reveni decât odată cu economia, iar prognozele de creştere, fie ea şi minimă, pentru 2011 le dau speranţe că „mai rău de atât nu se poate“. Optimismul moderat al reprezentanţilor auto, care consideră că în acest an piaţa va reintra pe un u?or trend ascendent, se bazează pe expirarea perioadei de garanţie a autoutilitarelor din parcurile auto, dar şi pe investiţiile în infrastructură promise de autorităţile române, care ar genera o nevoie consistentă de maşini noi specializate.


banner aprilie

Editoriale