Ospitalitate

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Companii

  1. Articole

Managerul general de hotel in era 2.0

Managerii generali care vor stapani noile schimbari impuse de generatia 2.0 si cei care vor conduce echipele lor in implementarea acestor schimbari, sunt cei care vor conduce hotelurile de succes ale anului 2011.

Functia de manager general presupune sa conduci alti manageri, deci presupune un bagaj de cunostinte complex si cunoasterea atributiilor si sarcinilor de zi cu zi ale fiecaruia dintre acestia. In plus, atributiile fiecarei pozitii s-au schimbat. Departamentele de vanzari utilizeaza acum instrumente si platforme online pentru a descoperi noi perspective si se va vorbi in curand de un manager numit special pe partea de retele sociale de comunicare online. Marketingul pe segmentul Food&Beverage s-a schimbat in mod radical, datorita retelelor de socializare, in special Twitter. Managementul bugetului s-a schimbat si el in mod semnificativ, avand noi responsabilitati. Exista acum aplicatii si strategii mobile de marketing, cu oportunitati de a crea o legatura intre oaspeti si segmentul upsell, care sa creeze noi surse de venit, in acelasi timp in care oaspetii se afla inca in hotelul dumneavoastra.

Managerul general nu trebuie sa cunoasca toate complexitatile acestor schimbari, insa este necesar sa aiba cunostinte de baza despre fiecare schimbare, pentru a putea intelege modul in care acestea afecteaza managerii de la nivelul mediu, astfel incat sa ii poata conduce eficient. In special managerii de hoteluri independente sau proprietati mici trebuie sa cunoasca aceste schimbari, deoarece aceste unitati s-ar putea sa nu beneficieze de sprijin in acest sens, suport furnizat in special de unitatile hoteliere in franciza.

 

  • STRATEGIA DE VANZARI

Departamentul de vanzari trebuie sa se bazeze mai mult pe internet si pe retelele sociale de comunicare. Unitatile hoteliere mari au angajat pe perioada nedeterminata persoane care sa urmareasca internetul si pentru a cauta si furniza informatii departamentului de vanzari. O strategie dedicata retelelor de socializare online, pentru fiecare persoana angajata in cadrul departamentului de vanzari, este necesara; fiecare persoana trebuie sa aiba un profil profesional pe LinkedIn si Facebook, care ofera oportunitati de a mentine legatura cu clientii. Managerul general trebuie sa se intereseze de rezultatele prospectarii internetului si sa se asigure ca exista niste standarde comune pentru toate persoanele din departamentul de vanzari care utilizeaza retelele de socializare online, si de asemenea sa se asigure ca acestia stiu sa le utilizeze. Managerului general nu ii ia mult timp sa verifice profilul angajatilor pe aceste retele de socializare, pe LinkedIn sau pe Facebook, asta daca managerul general stie CUM sa caute!

  • STRATEGIA MOBILA A UNITATII HOTELIERE

Aceasta reprezinta un domeniu care necesita atentie imediata, in mod special pentru hotelurile independente si statiuni. eMarketer.com estimeaza ca 40% din cautarile turistilor vor avea loc pe dispozitive mobile pana in 2011. Turistii isi folosesc telefonul mobil pentru a obtine permise de imbarcare pe croaziere, pentru rezervari la hoteluri sau rezervari de bilete de avion. Detinerea unui aplicatii mobile de calatorie va mentine loialitatea clientilor actuali si poate genera chiar o crestere a veniturilor de la oaspetii aflati deja in hotel. Managerul general trebuie sa cerceteze bine acest domeniu profitabil si sa vada cine se poate ocupa de implementarea strategiei mobile a companiei.

  • MARKETINGUL IN DEPARTAMENTUL FOOD&BAR

Se obisnuieste ca marketingul pe segmentul mancare si bautura sa se realizeze doar prin cateva e-mailuri de marketing. Noile strategii pentru marketingul local si in-house cuprind atat marketingul mobil, cat si retelele sociale de comunicare, in mod special Twitter. Unul dintre cei mai buni oameni de marketing pe segmentul food&bar a construit o retea speciala pentru localnici, care gasesc valoare in restaurante si lounge. In zilele slabe, fara clienti, acesta a publicat pe Twitter, la ora 10 dimineata, ofertele speciale pentru pranz, prezentandu-le astfel prietenilor sai din reteaua de socializare. Strategia a functionat, traficul local a crescut enorm, trafic fara de care majoritatea hotelurilor cu segment food&bar bine dezvoltat nu ar supravietui. Managerul general trebuie sa se asigure ca managerul departamentului Food&Beverage are o strategie coerenta si ca mentine intens legatura cu managerul retelelor sociale, pe care sa il anunte ce anume si cand sa promoveze pe aceste canale.

  • MANAGERUL RETELELOR SOCIALE

BusinessWeek a raportat faptul ca organizatiile angajeaza manageri care sa se ocupe in mod special de retelele sociale de comunicare, asta inainte sa isi dea seama ce vor sa faca acestia. In plus, eMarketer a subliniat faptul ca 40% din hoteluri nu au o strategie pe retelele sociale de comunicare online. Insa atunci cand sunt numiti manageri pentru acest segment, trebuie luat in calcul si daca acestia cunosc industria hoteliera cu specificul ei. Managerul general trebuie sa ia in calcul si acest aspect cand alege un manager pentru acest segment si trebuie sa se asigure ca exista o strategie care sa sublineze ce trebuie promovat pe aceste retele si cand anume trebuie facut acest lucru.

Asadar, in zilele noastre, pentru a putea conduce cu succes un hotel, un manager general trebuie sa aiba multe competente noi, fata de managerii generali de acum cativa ani. De mentionat este faptul ca noile atributii pe care le are un manager general de hotel sunt complementare, nu substituente, sarcinilor traditionale.


banner aprilie

Editoriale