Ospitalitate

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Food&Beverage

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Turism

  1. Articole

Companii

  1. Articole

Consumatorii romani si restaurantele in 2010

Vestile nu sunt tocmai bune pentru restaurantele din Romania. Peste 20% din respondenti nu au iesit la restaurant in ultimele 6 luni, aproximativ 80% din persoanele chestionate afirmand faptul ca au redus numarul de iesiri la restaurante si localuri anul acesta datorita situatiei economice actuale. Nici sumele cheltuite de romani la restaurante nu sunt fabuloase, studiul indicand faptul ca 24,7% din cei care au vizitat restaurantele in ultimele 6 luni au cheltuit sub 25 lei la ultima vizita la restaurant.

Dar sa o luam in ordine...

La intrebarea "Ce bauturi obisnuiti sa consumati cand iesiti in oras?", peste jumatate din cei chestionati au ales pe primul loc bauturile racoritoare, urmate de apa plata (32,9%) si de bere (31,1% din respondenti preferand aceasta bautura). Romanii, se pare ca nu sunt mari consumatori de vin, aceasta bautura aflandu-se abia pe locul 5 in topul preferintelor, doar 19,6% alegand vinul cand merg la restaurant. Pe locul 4 in topul preferintelor consumatorilor romani s-a situat cafeaua.

In ceea ce priveste preferintele consumatorilor cand aleg localul in care vor sa mearga, restaurantele cele mai frecventate de respondenti au fost pizzeriile, restaurantele cu specific, fastfood-urile si cafenelele, in aceasta ordine. 42,2% prefera pizzeriile si 29,7% prefera restaurantele cu specific. Cafenelele, cofetariile si ceainariile au atras doar 24,1% din respondenti. In ceea ce priveste restaurantele din pensiuni si hoteluri, acestea nu stau deloc bine, doar 15,2% din romani facand consumatie aici.

Factorii care influenteaza cel mai mult decizia in alegerea unui restaurant sunt: calitatea mancarii ”criteriul cel mai important pentru 65% din respondenti, urmat de pret (46,9%) si de calitatea servirii (38,1%). De remarcat ca modul de servire si ambianta sunt aproape la fel de importante pentru consumator ca si pretul, diferenta fiind de doar cateva procente.

Respondentii sunt in general multumiti de calitatea ultimei mese pe care au luat-o in oras, media notelor acordate fiind 3,57 (s-au acordat note pe o scara de la 1 la 5), ceea ce confirma faptul ca in restaurantele din Romania se mananca bine. Notorietatea unui restaurant este un element important in alegerea acestuia, considera 60% din persoanele chestionate. Romanii mai sunt influentati de programul artistic pe care il ofera restaurantele, aproape 40% din cei chestionati preferand sa mearga in restaurante cu program artistic si formatii aduse aici de managerii localurilor. Trebuie mentionat si faptul ca mai putin de 20% din respondenti declara ca folosesc serviciile de catering si livrare la adresa.

Ofertele gen Happy-Hours, promotiile si reducerile sunt considerate importante sau foarte importante de catre 78,9% din respondenti in actualul context economic. Participantii la studiu considera ca principala sursa de informare in mediul online, despre meniuri, ofertele si programele speciale ale restaurantelor, o constituie publicitatea prin bannere (25% din respondenti), recomandarile prin e-mail si newslettere (17,1%).


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Editoriale

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok