Comunicarea… la putere (?)

La începutul lunii februarie am participat la Horeca Expo Grecia, una dintre cele mai mari expoziţii internaţionale pentru industria ospitalităţii din Europa. Nu vrem să minimalizăm importanţa organizării de târguri de profil în România şi nici să bagatelizăm eforturile organizatorilor acestor târguri, dar după ce am fost la greci putem spune că ale lor (târgurile) sunt mai impresionante decât ale noastre şi puteţi citi despre experienţa noastră în paginile acestei ediţii.
ComunicareUn eveniment inedit în ospitalitatea românească, la care am participat în calitate de partener şi membru al juriului a fost Gala BLOGourmet 2011. De ce spunem inedit? Pentru că un restaurant din Capitală a organizat şi premiat cu ajutorul sponsorilor, bloggerii culinari, adică oamenii pasionaţi de gătit, nu profesioniştii. Şi tot la început de an, despre târgurile şi expoziţiile noastre, aşteptăm cu interes a treia ediţie a METRO Expo, care se anunţă de mare anvergură. De asemenea deja recunoscutul târg de vinuri GoodWine îşi va deschide porţile la sfârşitul lunii martie, dar şi Vinvest, un alt târg de vinuri şi la fel de apreciat. Să nu uităm nici de Târgul de Turism al României, un eveniment care primăvara prezintă publicului cele mai atractive oferte de vacanţă.


De fapt ce ne-am dori de la târgurile şi expoziţiile de profil? Am fi absurzi să spunem că ar trebui să semene cu cele din afară, dar putem spune că organizatorii ar trebui să se străduiască un pic mai mult, pentru că industria ospitalităţii româneşti nu duce lipsă de expozanţi, ci doar de dezinteresul acestora de a mai participa şi de a da banii, când văd că târgurile de la noi sunt organizate defectuos şi cu nişte costuri logistice greu de suportat.
Am mai fost în Franța și Germania, dar nu vrem să intrăm în detalii, că ne apucă enervarea (avem poze)... Mai ştim că cel mai important târg din provincie HoResCa Braşov a fost amânat – din cauza vremii?! – iar potenţialul lui concurent, Horexpo Braşov, în aceeaşi perioadă... nu s-a mai făcut.
Concluzia, pentru a face legătura cu titlul editorialului, dar şi pentru că NOI FACEM COMUNICARE, este următoarea: în perioada de boom economic, pentru că toată lumea voia expunere, organizatorilor de târguri/expoziţii le mergea bine oricum; iar acum, în criză, producătorii/distribuitorii din industria ospitalităţii în general, au ajuns la concluzia că nu pot genera un eventual profit decât prin comunicare, deci organizatorilor de târguri/expoziţii le merge iarăşi bine, oricum...


P.S. CONCLUZIE LA CONCLUZIE?
Ştim cu toţii că - la război ca la război, unii mor, alţii se nasc – dar când vor înţelege toate entităţile „comunicatoare” că a specula oportunităţile/necazurile clienţilor nu este o soluţie de business creatoare de valoare?


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok