De ce clientul are întotdeauna dreptate?!

Bineînţeles că mai sunt şi altele, identificate, în ordine, precum: tarifele mari (deh! Bulgaria...), infrastructura rutieră, lipsa unei imagini puternice a României în exterior şi starea de degradare a numeroase obiective turistice sau monumente istorice.Dar astea ne interesează mai puţin, având în vedere că, cel puţin NOI, nu le putem schimba sau influenţă în vreun fel... În schimb, SERVICIILE, da! (normal că ne referim la serviciile noastre, nu ale lor:)). De principiu, atunci când cineva se hotărăşte să in vestească în domeniul HORECA are mare grijă - la început - de următoarele: să aibă un spaţiu cât mai mare şi cât mai bine poziţionat (adică VAD!), având certitudinea că dintre toţi "trecătorii", măcar o parte intră şi la el. Urmează negocieri "la sânge" pentru chirie, dar în general, proprietarul locului îşi impune punctul de vedere, deci chiria va fi mare şi antreprenorul nostru ajunge să investească în spaţiul altuia! Odată rezolvată "principala" problemă, vin la rând prieteni, rude, vecini bine intenţionaţi, care "ştiu" totul în branşa asta (dar au avut ghinion până acum şi de-aia n-au afacerea lor!). Mai rar câte-un consultant, mai mult sau mai puţin priceput... (asta ţine de noroc).

client-always-rightÎn faza asta, vine partea cea mai “grea”, respectiv adaptarea localului la designul visat. În funcţie de frustrările fiecăruia - uneori şi de pricepere -, se măreşte cât se poate "sala de mese", se-aduc tablouri de-acasă sau de pe-aiurea, se decid culorile - extrem de important! - având mare grijă ca totul s-arate neapărat impecabil, deci scump! Pentru că, până la urmă, nu facem nimic ieftin, deci nici măcar lista de preţuri din meniu... Odată terminată treaba cu locurile la masă - cât de multe, pentru că facem evenimente, nunţi şi alte cumetrii, până la urmă de-aici vine banu', că doar e criză! -, puse perdele, boxe, reclamă luminoasă şi altele de gen, mai sunt câteva "detalii" de rezolvat, anunţăm inaugurarea şi să vină lumea (respectiv banii, că am investit o grămadă şi chiria "merge" zilnic...).

Ce mai trebuie să fac pentru deschidere?
Ceva utilaje gastro… Neapărat foarte ieftine - că s-au terminat finanţele! - şi oricum sunt toate la fel... Bucătari… Suficient unul, da' bun! Chelneri, de somelier nu e nevoie, plus ceva "băieţi buni la toate" - aici nu-s probleme că ştiu pe cineva care-i aduce pe toţi c-o zi înainte. Meniul îl fac într-o noapte că ştiu exact ce vreau să fac de multă vreme... (bucătarii şi echipamentele trebuie să se adapteze!)
Plan de afaceri n-am nevoie, de reclamă nici atât, oricum ştiu toţi prietenii mei că deschid. Site-ul îl fac mai încolo, vitrina de la Cola vine mâine şi mi-au promis ceva bani cei cu cafeaua, în două săptămâni vine espressorul, deci GATA!

De ce clientul are întotdeauna dreptate?!... Şi totuşi ne gândim atât de puţin la
el... Pentru că:
E scopul businessului
E "radiografia" investiţiei, inclus pasiune, timp, bucătărie, marketing, oameni
El plăteşte!

Dacă te deranjează cele spuse în acest "argument", ne cerem scuze, trimite revista
retur pe costurile HORECA!
În schimb, dacă nu te regăseşti în "profilul" de mai sus suntem împreună pe drumul cel bun, în sensul că de 10 ani, acum împliniţi, scriem pentru TINE! Si ne-am făcut treaba. MULŢUMIM!