Facem aceleași lucruri dar vrem rezultate diferite…

Institutul Național de Statistică a publicat pe 1 august rezultatele înregistrate de structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare din România în primul semestru al acestui an. Statisticile arată că înnoptările în aceste structuri au crescut cu doar 1% comparativ cu același semestru al anului trecut, însumând 7,119 milioane (prin comparație, capitala Austriei singură a raportat 5,7 milioane de înnoptări în primul semestru al acestui an, un număr record de înnoptări pentru industria ospitalității din acest oraș).

Potrivit datelor oficiale, aproape 80% din numărul total de înnoptări înregistrate în unitățile de cazare din România au fost efectuate de români și doar 21,2% de turiști străini (tot prin comparație, 80% din înnoptările înregistrate în Viena în semestrul 1 au fost efectuate de turiști străini).

Citind raportul INS, pe care l-am detaliat în paginile acestei ediții, ne-am gândit la ceea ce spunea Albert Einstein despre rezultate: Nu poți continua să faci aceleași lucruri și să te aștepți la rezultate diferite.

Prezent la București la începutul lunii iulie, secretarul general al Organizației Mondiale a Turismului, Taleb Rifai, a subliniat că există în lume țări mult mai puțin dotate de la natură ca România (nu este aici cazul Austriei) care înregistrează totuși rezultate excepționale în domeniul turismului și le-a răspuns celor care filosofau pe tema bogățiilor României că “Nu contează ce bogății aveți, contează ce faceți cu ele”.

Avem nevoie de o schimbare de strategii, de metode de lucru, tocmai de aceea am încercat să venim în paginile acestei ediții cu soluții concrete pentru optimizarea performanței afacerilor din industria ospitalității, de la idei despre cum putem atrage mai mulți turiști străini în țară și implicit în unitățile de cazare, la soluții de dezvoltare a business-urilor din industria ospitalității.

Sperăm să vă inspire și să vă ajute!


Adauga comentariu


Security code
Refresh

Cele mai citite articole

Prev Next