Tendințe ce remodelează industria ospitalității

Într-un clasament al celor mai importante tendințe din industria ospitalității, pentru următorii ani, se remarcă importanța acordată mijloacelor ce aparțin de noua media, socializarea online sau social media. Această nouă modalitate de comunicare a avut efect imediat asupra modului în care oamenii se informează, îşi planifică și cumpără serviciile presupuse de călătoriile sau mesele în oraș pe care le efectuează și a remodelat aproape complet maniera în care își desfășoară activitatea operatorii din industria ospitalității și a turismului.

87% din turiştii cu vârsta sub 34 de ani folosesc astăzi Facebook-ul pentru a-şi alege viitoarea destinaţie turistică, potrivit unui studiu realizat de Redshift Research în rândul a 4600 de consumatori de turism din 13 țări, care examinează importanţa în creştere a reţelelor de socializare online. Peste 50% dintre respondenţi folosesc de asemenea Twitter, Pinterest şi alte platforme de social media, pentru a se inspira în alegerea viitoarei destinaţii de vacanță.

Se pune astfel din în ce mai des problema integrării noilor mijloace media în strategia de comunicare a hotelurilor și a restaurantelor şi a creării unei prezenţe bine definite în mediul online dar și adaptarea la o nouă modalitate de a relaționa cu oaspeții. Vremurile în care oaspeții nemulțumiți de un produs sau serviciu sunau la hotel iar plângerea lor “rămânea” acolo au apus. Cu un simplu click acum ei se duc pe rețelele pe socializare online și își varsă of-ul acolo, iar mesajul lor ajunge la milioane de utilizatori.

Revoluţia digitală a readus de fapt controlul în mâna clienţilor. Morala? Nu tratați social media ca pe un “alt” canal de marketing, clienții dumneavoastră sunt foarte activi online, au o voce și se așteaptă ca și dumneavoastră să fiți acolo și să le răspundeți rapid solicitărilor.

PS: Dacă ai avut răbdarea să citești aceste rânduri, probabil că ți-ai spus (gândit) “știe toată lumea treaba asta, ați inventat voi apa caldă...” sau ceva de genul.

Acum, dacă tot ai ajuns până aici, trebuie să mai faci un efort: intră chiar acum pe site-ul tău și/sau pagina ta de socializare (Facebook, Twitter etc) și întreabă-te dacă ești mândru, mulțumit de imaginea pe care o oferi online. Caută apoi și la concurență (ei sigur o fac!)...

Dacă ești mulțumit, am câștigat CEVA, dacă nu ești mulțumit înseamnă că nu ți-ai pierdut timpul...