Loial vs “vânător” de oferte

Turistul de azi este mereu în căutarea celei mai bune oferte. Cu atâtea surse de informare la dispoziție și cu atâtea oferte din care pot alege, consumatorii sunt mai înclinați ca niciodată să migreze de la un brand la altul. Aici intervine rolul marketingului. În marketing, loialitatea se poate traduce prin ataşamentul pe care un client îl are faţă de un anumit brand. 

Într-o piață sufocată de oferte, promoții și discounturi, cum mai pot fi fidelizați consumatorii? Astăzi, mai mult decât oricând, activăm într-un mediu în care loialitatea clienților tinde să dispară. Doar 8% dintre turiști sunt loiali unui brand hotelier și doar 14% din pasagerii aerieni sunt loiali unei companii aeriene, potrivit unui studiu Deloitte.

Turistul de azi este mereu în căutarea celei mai bune oferte. Cu atâtea surse de informare la dispoziție și cu atâtea oferte din care pot alege, consumatorii sunt mai înclinați ca niciodată să migreze de la un brand la altul. Aici intervine rolul marketingului. În marketing, loialitatea se poate traduce prin ataşamentul pe care un client îl are faţă de un anumit brand.

Horeca_73Clienții fideli reprezintă (sau ar trebui să reprezinte) ținta oricărui om de marketing și vânzări. Cu toții știm cât de greu se câștigă un client, dar adevărata provocare este să îl faci să revină la tine, să îl transformi într-un client fidel. Companiile de succes au înţeles importanţa beneficiilor de lungă durată aduse de către clienţii fideli în comparație cu beneficiile de scurtă durată aduse de vânătorii de oferte (care totuși nu trebuie neglijate). Clienții loiali sunt cei care cumpără frecvent de la tine, indiferent că este vorba de o ofertă promoțională sau nu. Vânătorii de oferte cumpără de la tine exclusiv atunci când le pui la dispoziție un discount. Ei vin și pleacă; sunt interesați de cel mai bun preț și nu se uită la valoarea mesajului tău. Prezintă-le ofertele tale, (în business niciun client nu trebuie ignorat!), dar acordă mai multă atenție clienților loiali.    

Clienţii fideli sunt, de fapt, cei cu adevărat profitabili. În plus, ia în considerare faptul că se estimează că e nevoie de o investiție cu 30% mai mare și de şase ori mai mult timp pentru a câştiga un client nou decât pentru a păstra unul deja existent. Ai grijă de clienții fideli și oferă-le ceva în plus, în schimbul faptului că îți sunt loiali. Fidelizarea necesită eforturi depuse de companii și implică recompensarea clienților fideli. Loialitatea se traduce printr-o situație win-win atât pentru companii cât și pentru clienți. Doar în acest tip de relație poate exista fidelitate din partea consumatorilor în relația cu brandurile. 

Satisfacția este principalul factor care duce la loialitatea clienților. Un client satisfăcut întotdeauna va reveni la tine. Iar ca să creezi loialitate, trebuie să oferi relevanță. Nu stă totul într-un mega discount, pentru că tu nu ai nevoie de vânători de oferte, ci de oameni care să cumpere de la tine în permanență. De ce să facă asta? Pentru că au încredere în tine și în produsul/serviciul pe care tu îl oferi.


Adauga comentariu


Security code
Refresh

Cele mai citite articole