Autosuficiența sau, altfel spus, drumul garantat către eșec!

Astfel, atunci când în activitatea ta profesională, indiferent de domeniu/locație/nivel (fie în bucătărie, fie la cârma unui hotel, fie ca barman, fie...), ai atins un anumit nivel de succes/notorietate/profit (dar nu neapărat!), cel mai mare pericol care te pândește se numește “Autosuficiență”. Ea este dușmanul perfid care începe cu o reală și normală conștientizare a valorii de sine, dar care, neținută în frâu și lăsată să se manifeste, duce la izolare, la prăbușirea punților de comunicare, la ruperea de realitate, la promovarea unor false valori, la pierderi ireversibile!

Putem afirma cu tărie că astăzi, în România, în industria ospitalității, avem oameni de valoare, avem profesioniști, avem modele demne de urmat, dar (pentru că întotdeauna urmează un „dar”), atragem atenția asupra unei tendințe, care riscă să devină regulă:

Astfel, atunci când în activitatea ta profesională, indiferent de domeniu/locație/nivel (fie în bucătărie, fie la cârma unui hotel, fie ca barman, fie...), ai atins un anumit nivel de succes/notorietate/profit (dar nu neapărat!), cel mai mare pericol care te pândește se numește “Autosuficiență”. Ea este dușmanul perfid care începe cu o reală și normală conștientizare a valorii de sine, dar care, neținută în frâu și lăsată să se manifeste, duce la izolare, la prăbușirea punților de comunicare, la ruperea de realitate, la promovarea unor false valori, la pierderi ireversibile!

“Sunt cel mai bun bucătar în viață din România”; “Hotelul pe care îl reprezint nu are egal”;“Preparate ca la restaurantul meu nu mai găsești în toată România”; “Nu am timp de workshop-uri și conferințe, am destulă treabă în locație și, în plus, lucrurile merg bine, de ce aș participa?”;“Nu mă interesează ce fac alții din breaslă, mă interesează doar ce fac eu”; “Nu are cine/ce să mă mai învețe” - acestea sunt doar câteva afirmații pe care le-am tot auzit în cadrul interviurilor realizate de-a lungul timpului pentru revista Horeca România. 

Nu-i bai! E bine să fii conștient de valoarea ta, de ceea ce ai realizat (modestia e din ce în ce mai rară în breaslă și gurile rele spun deja că nici măcar nu mai este o “calitate”), dar mare grijă să nu-ți hrăneşti proprii “demoni”.
Poate tu crezi sincer că ești cel mai bun/că nimeni nu mai face lucrurile ca tine (poate chiar așa și este!), că oamenii vor apela la tine/la afacerea ta indiferent ce/cum faci și ajungi să nu mai vezi dincolo de „ograda” proprie. Nu mai contează cei din jur, ce se întâmplă în piață, ce noutăți apar, ce tehnologii sau echipamente noi se inventează, ce trenduri se întrevăd, ce mai scriu revistele de specialitate, ce workshop-uri mai au loc... Ție îți merge bine, ACUM/AŞA, și asta e tot ce contează. Dacă în discursul tău se regăsesc tot mai des enunțuri de genul "eu le știu pe toate", „eu știu mai bine”, "mi-e de-ajuns ce/cât am văzut/experimentat/învățat", "este suficient atât", „cine/ce să mă mai învețe pe mine?”..., atunci deja ai o problemă, deja te afli, fără știrea ta, pe o linie descendentă și până la EȘEC total nu mai e decât un pas.

Dacă te regăsești în cele de mai sus (fie și parțial) este momentul să-ți reamintești cine ești și cum ai ajuns „mare”. Reînvie acele vremuri când doar dorința permanentă de a învăța, de a cunoaşte, de a experimenta, de a fi mai bun decât ieri, de a fi cu un pas înaintea celorlalți, ți-a adus succesul/notorietatea/profitul. Dorința autentică, entuziastă, de a-ți depăși limitele este cea care te-a așezat pe locul binemeritat și doar ea îți poate garanta menținerea/ascensiunea în poziția de TOP.

Este vremea celor care înțeleg importanța (actualizării) INFORMAȚIEI, a celor care și-au păstrat mintea deschisă, a profesioniștilor care sunt conștienţi că niciodată nu pot spune că au învățat destul, a celor care îl detestă pe “merge și aşa”, a celor care nu ratează nicio oportunitate, niciun curs sau training interesant, deși au ajuns într-o poziție care, aparent, le-ar permite.

Nu uita, deci, că în viața unui profesionist mugurii Autosuficienței nu trebuie să rodească. Niciodată! Ar însemna să nu mai reprezinte nimic pentru cei din jur, să-și piardă toate valorile câștigate în timp, să pornească cu pași repezi pe calea decăderii ireversibile.

PS: Revista Horeca România și-a asumat lupta împotriva autosuficienței. Noi te provocăm să descoperi permanent informații noi despre industria în care activezi, produse/servicii/furnizori/tehnologii noi, trenduri și evenimente. Te provocăm să fii cel mai bun în meseria ta și să te depășești zilnic pe tine însuți, să fii propriul tău competitor și fiecare AZI să fie mai plin de cunoaștere decât IERI.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok