Tendințe internaționale ce remodelează ospitalitatea locală

O tendință vizibilă în ultimii ani în industria ospitalității autohtone este diversificarea conceptelor, ca urmare a apetenței în creștere a consumatorilor pentru noi experiențe, și alinierea (mult mai rapidă decât în anii precedenți) la tendințele internaționale din industrie. În marile orașe din țară operatorii HoReCa duc o competiție acerbă în concepte, pentru a răspunde cerințelor venite din partea clientelei tot mai sofisticate.

poza argument 85

Dezvoltarea conceptului de street food, organizarea de festivaluri culinare în aer liber, apariția primului food-hall din România și anunțarea de noi investiții în acest gen de proiect, amploarea luată de conceptele horeca bazate pe produse artizanale, readucerea în prim plan a bucătăriei (și a ingredientelor) autohtone, 'diet catering' sau locații raw vegane, sunt doar câteva realități din piața food&beverage din ultimul an, în linie cu tendințele internaționale.

Nici industria hotelieră nu s-a lăsat mai prejos, căci apariția de noi tehnologii, schimbările din comportamentul călătorilor, focusul pus pe turismul experiențial sau avântul luat de Airbnb sunt aspecte care au schimbat modul în care hotelierii își gândesc și concep ofertele. Mai mult, intrarea unor noi jucători pe piața hotelieră din România și activitatea intensă a brandurilor hoteliere internaționale pe piața locală din ultimii ani au contribuit la diversificarea conceptelor. Iar diversificarea conceptelor din industria ospitalității a dus automat la impulsionarea activității furnizorilor, care și-au îmbogățit portofoliile cu noi produse și servicii destinate industriei HoReCa.

2018 debutează așadar cu vești bune dinspre industrie și, având în vedere deschiderea tot mai mare a consumatorilor către noi experiențe, ne așteptăm să vedem și anul acesta noi concepte originale de HoReCa pe piață. Diferențierea va fi cuvântul de ordine și anul acesta în industria ospitalității. Într-o industrie atât de competitivă și dinamică precum HoReCa, cel care va fi la curent cu tendințele din industrie și mereu cu un pas înaintea consumatorilor, anticipându-le nevoile, va avea succes.

Cu toate acestea, să nu uităm că indiferent de cât de original și 'în tendințe' este conceptul nostru, cel mai important element pentru a avea succes în industria ospitalității rămâne factorul uman.

Echipa HoReCa.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok