First Fish Class Service cu Selgros

Dacă în urmă cu 10 ani, românii consumau în medie doar trei kilograme şi jumătate de peşte pe an, cele mai recente statistici indică o dublare a cantităţii, semn că celebrul slogan „nicio masă fără peşte“ a revenit în forţă în meniul capitalist. Din cu totul alte motive, însă. Înainte de 1989, peştele era relativ singura proteină de origine animală care se mai găsea pe piaţă. 30 de ani mai târziu, românii pun preţ, mai mult ca oricând, pe îmbunătăţirea constantă a calităţii vieţii şi, implicit, pe un stil alimentar sănătos.

Călătoriile au pus şi ele o temelie în adoptarea dietelor de tip mediteranean, așa cum remarcă extrem de încântat și unul dintre cei mai titrați chefi ai gastronomiei românești, Ciprian Nicolescu.

,,Preferința clară din ultimii ani pentru consumul de pește sau fructe de mare precum creveți, caracatiță și midii poate fi explicată prin faptul că, pe de o parte, românii călătoresc mai mult, în special în țări mediteraneene, unde fructele de mare se găsesc din abundență în toate meniurile restaurantelor, dar și pentru că Chefii autohtoni le promovează atât în restaurantele cu specific, cât și pe canalele social media, de la campanii de imagine, până la campanii de produs și de reduceri, de la campanii de publicitate, până la promoții. Pe de altă parte, potrivit specialiştilor, la ora actuală suntem în situaţia în care 80 - 85% din peştele consumat de români este importat. Chefii ar trebui să se concentreze pe creşterea consumului de peşte indigen, producţia autohtonă fiind în continuare la un nivel relativ redus. Cu toate astea, peştele rămâne o delicatesă apreciată de consumatorul român“, remarcă Chef Ciprian Nicolescu.

raionpesteselgros

(Fotografie realizată de Dana Donciu)

Şi cum pentru industria HoReCa este vitală satisfacerea cât mai rapidă a tuturor nevoilor şi poftelor clienţilor, asistăm în această perioadă la o dinamică fascinantă a diversificării meniurilor restaurantelor la capitolul preparate din peşte sau chiar la inaugurări pe bandă rulantă a unor locuri cu specific pescăresc, unde preparate precum dorada la grătar, rulou de somon în crustă de ierburi sau rândunică de mare la cuptor sunt la mare căutare. Ce au în comun consumatorii finali şi industria HoReCa în acest context sunt dorinţa şi nevoia pentru materie primă şi ingrediente proaspete şi de calitate, pe măsura apetitului și meniurilor din ce în ce mai diversificate.

Iar la Selgros, la raioanele de pește, fructe de mare și preparate de pește, varietatea este la ea acasă. Poți alege din aproximativ 400 de specii de peşte având diferite metode de producţie şi ţări de provenienţă. În plus, în fiecare dintre cele 22 de magazine există şi pescării populate cu peşte, fructe de mare, icre şi preparate din peşte, peşte afumat sau specialităţi din peşte afumat. Fiecare Pescărie Selgros oferă servicii de eviscerare, curățare și filetare gratuite, cu respectarea normelor în vigoare, deloc puţine la număr. În Selgros Braşov, există chiar şi o afumătoare proprie, unde zilnic se prepară peşte afumat la rece cu fum de rumeguş de fag, fără adaos de apă sau arome artificiale de fum. Într-un cuvânt, bunătăţuri, din care românii poftesc, cel mai adesea, la somon de Atlantic, crap autohton și păstrăv, potrivit vânzărilor Selgros. Categoria de fructe de mare are, de asemenea, o evoluţie ascendentă în vânzări, cu accent preponderent pe creveţi, midii şi calamari, alegeri ce vin la unison şi cu recomandările maeștrilor.

Recomand, deopotrivă, atât fructele de mare, creveţi, midii, caracatiţă, languste și calamari, precum și peștele sălbatic, în special, calcan de Marea Neagră, morun sau nisetru. Nutriționiştii arată că într-o dietă echilibrată trebuie să se regăsească proteine, glucide, vitamine, minerale și grăsimi, toate în proporții moderate, lucru cu care sunt perfect de acord. O alimentație sănătoasă presupune să nu exagerezi cu anumite tipuri de produse în detrimentul altora. Pentru a corecta acest dezechilibru, ar trebui ca românii să ia cam două mese de pește sau fructe de mare pe săptămână“, conchide Chef Ciprian Nicolescu.

varietatepesteselgros

Când vine vorba despre asocierea preparatelor din pește cu vin, până relativ recent aveam o soluție aplicată în stil copy-paste tuturor: pește - vin alb. Ei bine, din fericire, am început să ieșim din chingile acestei paradigme, în bună măsură, tot prin contactul direct cu diferitele culturi ale lumii. Pe scurt, potrivit specialiștilor din domeniu, alegerea vinului depinde de soiul de pește, de textura cărnii lui și de echilibrul proteic.

De exemplu, din marea varietate a vinurilor regăsite în magazinele Selgros, la somonul de Atlantic se potrivește un rosé mai intens precum Rose Caloian de la Oprișor. Alături de crapul autohton, în funcție de mărimea lui, putem opta între un Aligote Caii de la Letea de la Via Viticolă Sarica Niculițel, pentru cel de apă curgătoare, și un Sauvignon Blanc Beciul Domnesc de la Vincon, pentru cel din lacuri sălbatice sau din crescătorii. Cât privește păstrăvul, partenerul lui ideal ar fi o Fetească Regală Jidvei din Podgoria Târnave. Însă, atenție, la toți acești pești putem asocia și un vin roșu, dacă sunt gătiți la cuptor, cu roșii. Însă, trebuie precizat, este vorba despre un roșu tânăr, fructat, cu aciditate puțin mai mare și nebaricat“, recomandă somelierul multipremiat Sergiu Nedelea.

Pentru fructele de mare avem, de asemenea, mai multe variante: „Dacă sunt gătite simplu, trase la tigaie în unt, cu usturoi și vin alb, le vom asocia cu un Aligote. Dacă în ecuație mai apar și alte condimente, mai aromate, putem încerca și un Riesling de Rhin Beciul Domnesc de la Vincon. Dacă se adaugă și un sos de roșii, avem varianta unui rosé sec, mai puțin taninos. Iar dacă fructele de mare sunt servite cu paste cu sos alb, putem ridica ștacheta spre un Sauvignon Blanc și chiar spre un Chardonnay  - Ana Owner’s Choice de la Jidvei. Evident, dacă sosul pastelor va fi unul roșu, bolognese, vom alătura un pahar de vin roșu tânăr precum un Pinot Noir sau o Fetească Neagră Castel Huniade de la Recaș“, adaugă reputatul somelier Sergiu Nedelea.

Ferice de noi, așadar, dacă avem și vinul potrivit la peștele potrivit, ambele de calitate pentru o experiență culinară de 5 stele la prețuri accesibile. Exact de aceste aspecte se ocupă Selgros, de la prospețime, competitivitate în prețuri și sortiment sau consiliere, până la siguranța alimentară.

Prioritatea nr. 1 în magazinele Selgros este siguranța alimentară. Selgros are implementat un sistem complex de asigurare a calității și siguranței produselor alimentare, definit de standardul european ISO 22000. Certificarea se face o dată la trei ani, iar în fiecare an se realizează un audit de supraveghere, care monitorizează riguros respectarea standardelor și procedurilor. Pe lângă acest aspect, controlul calității tuturor produselor și serviciilor este un proces continuu, care se desfășoară de la recepția mărfii până la facturare, cuprinzând atât verificarea efectivă a produselor, a termenelor de valabilitate și a condițiilor de păstrare, a aspectului general al acestor articole, precum și urmărirea trasabilității acestora. În cazul în care standardele noastre stricte de calitate nu sunt atinse, niciun articol de la niciun furnizor nu are acces în rețeaua Selgros, pentru că sănătatea și siguranța clienților noștri sunt pe primul loc. De asemenea, recoltăm probe periodic, conform programului intern de autocontrol, verificăm zilnic prospeţimea mărfii prin examene organoleptice, urmărim eventualele deficienţe de calitate și siguranţă apărute în S.A.R (Sistem de alertă rapid) şi menţinem o legătură strânsă cu autorităţile din domeniu, toate acestea pentru a lua cât mai rapid, în caz de nevoie, măsurile care se impun“, ne-a explicat Adriana Taropa - Category Manager Fresh Fish.

Dacă v-am inspirat poftă, dar vă lipsește pe moment inspirația pentru un fel anume, Selgros are soluția. Chef Ciprian Nicolescu va împărtăși în curând pe pagina de facebook Selgros o rețetă numai bună de încercat: Butter fish, cartofi mousseline, crispy edamame cassoulet și ulei de măsline cu plante aromatice. Bun de lins pe degete, garantat. Poftă bună!

*Advertorial publicat în ediția 95 a revistei Horeca România.