Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie? - partea IV

Cum va arăta industria HoReCa post-pandemie? Ce schimbări și tendințe se prefigurează în acest sector? Sunt cu siguranță întrebările momentului. Pentru că furnizorii sunt în permanență conectați cu piața și cu tendințele din domeniu, ne-am propus să aflăm cum văd ei revenirea industriei HoReCa post-pandemie, ce schimbări și tendințe observă în acest sector, cum sprijină restartarea sectorului, dar și cum văd relația lor de colaborare cu operatorii HoReCa pe mai departe.

Astăzi vă prezentăm cel de-al patrulea interviu din seria de 8 interviuri publicate în ediția 100 a revistei Horeca România, în cadrul materialului “Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie?”. Răspunde la întrebări, Oana Niță, National Sales Manager Horeca&KA, Nordic Food.

Luând în considerare colaborarea strânsă a companiei Nordic Food cu operatorii din industria HoReCa, cum vedeți evoluția/revenirea industriei HoReCa post-pandemie? Ce schimbări și tendințe noi observați în acest sector și cum vedeți perspectivele de dezvoltare ale acestuia, în noul context de piață?

Pot spune că evoluția este una pozitivă și creșterea vânzărilor înregistrată imediat după ieșirea din starea de urgență ne dă speranțe, nouă, celor din industrie. Am reușit să ajungem aproape la cifra de afaceri a anului trecut în luna august 2020. Nordic Food se adresează, în principal, segmentului premium în HoReCa. Poate părea surprinzător, însă această categorie nu a suferit mai mult decât celelalte. Este adevărat că am observat tendința proprietarilor de localuri de a se adapta prin schimbarea meniurilor, din exclusiv fine dining în preparate mai accesibile prin compoziție și preț mai redus.

Cei mai mulți dintre clienții noștri au reușit să implementeze în timp record noi concepte și linii de business, cum ar fi livrarea la domiciliu.

Revenirea se va produce treptat, odată cu adaptarea la noile reguli și obiceiuri de consum. Tendința cea mai accentuată este aceea de optimizare, reducere de costuri prin alegerea unui meniu cu mai puține preparate, care presupune folosirea unui număr mai mic de ingrediente si implicit mai puține pierderi.

Consider că se vor dezvolta acele concepte noi și diferite, care pun accentul pe calitatea ingredientelor și originalitatea preparatelor și cele care se promovează prin campanii de marketing bine gândite și transpuse în social media.

strategiinordicfoodpandemie

Cum a impactat pandemia cererea/cerințele clienților dumneavoastră din sectorul HoReCa și ce măsuri ați luat la nivelul companiei pentru a vă sprijini partenerii HoReCa, în această perioadă dificilă?

Am primit diverse cereri de produse cu specific de retail din partea restaurantelor care au dorit să-și transforme parte din spațiu într-o băcănie cu caracter temporar și să ofere clienților pachete de ingrediente cu care să-și prepare singuri mâncarea.

Cred că cel mai important atu în această perioadă a fost capacitatea de adaptare rapidă, am încercat să fim cât mai flexibili și să sprijinim clienții prin amânarea plății facturilor sau eșalonarea plăților restante.

Oana Nita National Sales Manager HorecaKACum a schimbat pandemia relația de colaborare cu partenerii dumneavoastră din industria HoReCa și cum vedeți pe viitor această colaborare?

Situațiile de criză ne servesc în general să înțelegem mai bine care sunt prioritățile, să strângem rândurile și să fim mai uniți cu cei din breaslă. Aș zice că a fost mai evident ca oricând că suntem cu toții conectați și putem să avem un impact pozitiv în viața celorlalți dacă nu ne lăsăm dominați de frică și inacțiune.

De aceea, Nordic Food a ales să participe, alături de clienții săi, ca partener la acțiuni de ajutorare. Un exemplu elocvent este proiectul Solidar Social, în cadrul căruia am donat alimente pentru a asigura hrană caldă persoanelor aflate în dificultate.

Interviul cu Oana Niță, National Sales Manager Horeca&KA, Nordic Food (foto) a fost publicat în ediția 100 a revistei Horeca România, în cadrul materialului "Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie".