Protejează-ți clienții cu Farmec

Pandemia COVID-19 a generat o creștere galopantă a cererii pentru produse de curățare și igienizare, în toate sectoarele, inclusiv în sectorul HoReCa. Pentru a răspunde nevoilor pieței, producătorul local Farmec a decis să prioritizeze liniile de producție pentru dezinfectanți pentru mâini și suprafețe, produse pentru curățenie și săpunuri antibacteriene. Această perioadă a însemnat pentru Farmec și debutul colaborării cu segmentul HoReCa, tocmai de aceea am vorbit cu Sebastian Biga, Director de Vânzări, despre soluțiile companiei pentru acest sector.

produsefarmechoreca

Ce ne puteți spune despre oferta de produse a companiei Farmec dedicate segmentului HoReCa? În ce constă aceasta și care sunt cele mai solicitate produse de către operatorii HoReCa?

Farmec s-a adaptat rapid nevoilor pieții și a identificat o nevoie stringentă de produse dezinfectante. Astfel, la declanșarea pandemiei, am creat un task force care să gestioneze cât mai eficient producția de biocide și am început să producem în regim de urgență produse igienizante și produse dezinfectante. De asemenea, am prioritizat producția produselor pentru curățenie, a săpunurilor antibacteriene.

Pentru uz profesional și medical, am dezvoltat gama de biocide Dermofarm pe bază de alcool etilic 80% v/v, conform recomandărilor Organizației Mondiale a Sănătății. Gama conține dezinfectanți pentru curățarea și dezinfectarea suprafețelor, materialelor, echipamentelor și mobilierului (indicați în special pentru bucătării și alte spații care necesită un grad ridicat de igienă), precum și dezinfectanți pentru mâini.

Aceste soluții dezinfectante au o acțiune foarte rapidă și eficientă asupra virusurilor, bacteriilor și fungilor și sunt disponibile spre achiziționare în varianta de 750 ml și de 5 l. Însă și dezinfectanții Farmec pentru mâini, cu alcool 70% și glicerină sunt foarte apreciați, în special pentru a fi puși spre uzul oaspeților, având un parfum plăcut și lăsând o senzație plăcută pe piele.

Farmec are o capacitate de producție de aproximativ 700.000 de unități pe lună pentru dezinfectanți și există o flexibilitate, care ne permite să adaptăm ambalajele și cantitățile la nevoile clienților. Toate produsele sunt realizate în România, în fabrica din Cluj-Napoca, și sunt disponibile pe piață la un raport calitate-preț onest și, totodată, competitiv.

productiefarmeccluj

Cum a decurs în această perioadă colaborarea Farmec cu operatorii din industria HoReCa și cum ați simțit cererea/interesul dinspre acest sector?

În ultimii ani, a fost vizibil un trend ascendent al creșterii în materie de produse destinate curățeniei în segmentul HoReCa, iar în contextul pandemiei COVID-19, cererea pentru acest tip de produse a crescut, în special cererea pentru dezinfectanți. Pentru noi, este prima experiență pe acest segment și primim foarte multe solicitări de la operatorii din domeniu.

Care sunt, în opinia dumneavoastră, cele mai importante criterii după care ar trebui să se ghideze operatorii HoReCa în alegerea produselor de curățenie și dezinfecție și cât de important este să folosească dezinfectanți de uz profesional?

Consider că produsele folosite trebuie să fie în primul rând profesionale, testate și avizate la un laborator specializat pentru diferite tipuri de acțiuni (bactericidă, fungicidă și virucidă) pentru a asigura o igienă corespunzătoare. Din acest motiv, cercetătorii Farmec au dezvoltat dezinfectanți de uz sanitar pe bază de alcool etilic 80%, conform recomandărilor Organizației Mondiale a Sănătății și avizați de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino”.

Spre deosebire de dezinfectanții de uz casnic, dezinfectanții profesionali, ca Dermofarm, au o concentrație mai mare de alcool și dispun suplimentar de teste specifice pentru dezinfecție în unitățile medicale, unde acționează într-un mediu de infecție mult mai virulent. De asemenea, sunt active pentru o gamă largă de virusuri, inclusiv HIV, Coronavirus și poliovirus și au un grad de eficiență ridicat împotriva bacteriilor și fungilor.

dermofarm

Care sunt cele mai importante aspecte/reguli de luat în calcul de unitățile HoReCa în materie de igienă, în contextul COVID-19, și principalele zone/arii din aceste locații care necesită o atenție deosebită?

În contextul unei pandemii globale provocată de un virus care se răspândește destul de ușor, credem că este crucial ca produsele folosite să respecte recomandările și reglementările impuse de autorități, să conțină ingrediente de calitate, cu acțiune și eficiență dovedită (în special acțiune virucidă).

În această perioadă, am observat că actorii din segmentul HoReCa au devenit mai atenți la produsele pe care le achiziționează, în special la cele de curățare și igienizare, pentru a oferi cel mai înalt grad de siguranță oaspeților. Cu siguranță, toate zonele din spațiile publice unde se consumă alimente și băuturi trebuie dezinfectate cu mare atenție, dar și băile, holurile, camerele. Iar de pe mese și din băi nu ar trebui să lipsească dezinfectanții pentru mâini.

Ce planuri/obiective aveți pe segmentul HoReCa?

Dorim să ne consolidăm poziția în acest segment și vom continua să investim în producție și distribuție. Ne așteptăm în continuare la vânzări în creștere pentru produsele dezinfectante și de curățenie. Cel mai important momentan este să dezvoltăm noi relații, să ne cunoaștem cu partenerii și să purtăm un dialog transparent despre așteptările și nevoile existente.

O criză determină schimbări la nivelul companiilor, schimbări care se mențin uneori și după criză. Ce schimbări a generat pandemia la nivelul companiei Farmec?

sebastianbigafarmecContextul actual a impus noi responsabilități și provocări business-urilor din toate domeniile, iar flexibilitatea și adaptabilitatea unui business sunt esențiale pentru a supraviețui într-o perioadă de criză. Noi ne-am adaptat rapid la cerințele pieței și am prioritizat liniile de producție pentru dezinfectanți pentru mâini și suprafețe, produse pentru curățenie și săpunuri antibacteriene.

Farmec s-a implicat încă de la început pentru a ajuta persoanele care luptă în prima linie, atât prin lansarea producției de igienizante și biocide, cât și prin implementarea de campanii de CSR. Astfel, am dezvoltat campania #Oamenicufarmec, un manifest prin care le-am mulțumit celor din prima linie pentru lecția de frumusețe – frumusețea de a fi om în fiecare zi. Totodată, am oferit ONG-urilor care ajută la combaterea pandemiei, organizațiilor partenere sau direct spitalelor atât suport financiar, cât și produse din portofoliu, precum dezinfectanți, igienizanți și produse de îngrijire personală.

Dacă în prima parte a anului ne-am concentrat pe comunicarea corporate, în perioada următoare vom avea o serie de proiecte ce țin de brand-urile din portofoliu, ca modernizarea gamei Gerovital H3 Classic și lansarea unei subgame Gerovital H3 Evolution, noi deschideri de spații Gerovital în Centrul Comercial AFI Brașov și în complexul Cocor din București, precum și lansarea unui magazin în Vivo Cluj-Napoca sub un concept nou și inovator.

Interviu apărut în ediția 100 a revistei Horeca România.