Degustările și turismul culinar, o oportunitate pentru vânzări de excepție

degustaribereSuntem la un pas de sezonul estival iar cei mai abili dintre proprietarii HORECA și-au definitivat deja planurile pentru această vară. Însă cea mai mare provocare în lunile de vârf este de a maximiza oportunitățile de vânzare pentru fiecare client.

Succesul festivalurilor de street food, vinuri și bere craft demonstrează interesul românilor de a degusta dintr-un meniu diversificat. Bucharest Craft Beer Festival, 9-11 iunie 2018, este deja la a doua ediție, iar alte orașe precum Cluj-Napoca au propria lor variantă de festival de bere artizanală.

La fel, turismul viticol oferă clienților o gamă variată de vinuri într-o singură vizită. Elena Oglindă, fondatoarea Wineful, un abonament la vinuri surpriză alese de somelieri, ne spune mai multe: „Turismul viticol este încă în fază incipientă la noi, însă ne bucurăm de o creștere constantă în ultimii ani, iar asta datorită vinurilor românești de o calitate din ce în ce mai bună, a interesului tot mai mare arătat de consumatori și a evenimentelor de promovare a vinurilor românești, cum este Revino. Deși avem în jur de 70 de crame ce pot organiza vizite și tururi de cramă, nu toate au întotdeauna porțile deschise publicului sau condițiile necesare unei vizite. De aceea, în ghidurile noastre ce însoțesc vinurile de la abonament, oferim mereu informații de bază despre ele și posibilitatea de vizitare - regiunile și locația exactă a cramelor, condițiile de vizită, locuri de cazare, dimensiunea podgoriei sau istoria zonei și a cramei.”.

Dacă românii sunt atât de interesați de degustări, de ce nu le-am putea oferi această experiență și local?! Am stat de vorbă pe această temă cu Maria Gonțea, fondatoarea conceptului online www.beertrotter.ro, recent întoarsă dintr-o vizită de lucru în Statele Unite:

„Vă invit să faceți un mic experiment și să căutați pe TripAdvisor în topul tururilor din New York pe cele care au ca tematică mâncarea sau băutura. Între primele 50, peste 10% se încadrează în această categorie, în condițiile în care New York oferă nenumărate alte atracții. Cred că în următorii ani se vor dezvolta și pe piața din România astfel de oferte. Deja avem numeroase podgorii care organizează degustări și în această direcție vor merge și micro-berăriile.

Să luăm exemplul Olandei: cea mai faimoasă și mai mare micro-berărie din Amsterdam, Brouwerij’t IJ, și-a început activitatea în 1985, inițial din dorința de o oferi beri în stil belgian consumatorilor locali din Amsterdam. Treizeci de ani mai târziu, Brouwerij’t IJ oferă degustări și turul microberăriei în fiecare zi și a devenit un punct de atracție important pentru turiști și localnici deopotrivă. Am fost și noi între vizitatorii micro-berăriei și ne-a plăcut atât de mult berea lor încât am hotărât să o importăm în România. Stilul non-conformist și ambalajul deosebit au prins extrem de bine în România. Recomandăm tuturor celor care plănuiesc să viziteze Amsterdam să facă o oprire și la Brouwerij’t IJ pentru a înțelege de ce are așa de mult succes.”

berarieamsterdam

Și în România au apărut concepte diferențiate de degustare pe segmentul de bere. Beer’s Point în Cluj-Napoca, spre exemplu, oferă clienților bere artizanală la draft pentru a o savura oriunde.

Proprietarii și managerii de restaurante au oportunitatea de a organiza degustări în varianta vin + mâncare sau bere + mâncare, ocazie cu care pot testa rețete noi. În funcție de publicul țintă, se pot crea meniuri de degustare locale, interesante în primul rând pentru turiștii străini, sau meniuri de degustare internaționale, interesante mai ales pentru clienții români. Și în perioada Oktoberfest-ului și a festivalurilor de vin se pot face degustări, mai ales pentru clienții care nu au timpul sau ocazia de a pleca din oraș.

Advertorial apărut în ediția 87 a revistei Horeca România.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok