Radu Enache: “Vrem să revigorăm industria hotelieră din România”

Noul preşedinte al Federaţiei Industriei Hoteliere din România, Radu Enache, a vorbit pe 25 mai, în cadrul unei conferinţe de presă, despre strategia FIHR şi despre demersurile acestei federaţii pentru a unifica activitatea patronală din toate ramurile industriei turismului românesc.
Printre priorităţile FIHR anunţate de Radu Enache se numără îmbunătăţirea infrastructurii printr-un lobby intens al patronatelor din turism în acest sens, structurarea ofertei turistice, relaxarea fiscalităţii pentru industria Ospitalităţii, precum reducerea TVA şi pentru sectorul restauraţiei nu doar pentru unităţile de cazare, precum şi introducerea de noi tehnologii în acest sector sau accesul mai mare la finanţări.
hoteluriromaniaReamintim că principalul scop al Federaţiei Industriei Hoteliere este acela de a  reprezenta interesele economice şi patronale ale membrilor săi - hotelierii (proprietari, administratori sau operatori de hoteluri ca active imobiliare). În prezent, există 26 de societăţi comerciale membri FIHR şi 40 de hoteluri din ţară. Noul preşedinte al Federaţiei îi invită pe hotelieri să devină membrii: “Vrem să reprezentăm cât mai bine interesele hotelierilor din România, de aceea, îi invit să se înscrie cât mai mulţi în FIHR şi să ne spună problemele cu care se confruntă şi ce anume doresc să se schimbe”.
roomhotelRadu Enache, care este si proprietarul lantului hotelier Continental Hotels, a declarat că, deşi ultimele date arată o recuperare fragilă a gradului de ocupare al unităţilor de cazare, rentabilitatea este puternic compromisă de tarife, care continuă să scadă, însă cheltuielile continuă să crească (energia, cheltuielile fiscale şi de personal, ş.a). În aceste condiţii, se întreabă Radu Enache, cine mai suportă astăzi o investiţie în Ospitalitate?
Noul preşedinte al FIHR, a subliniat şi alte problemele ale hotelierilor pe care intenţionează să le combată: fiscalitatea excesivă care pur şi simplu blochează investiţiile. Enache a dat exemplul Franţei, unde s-a redus TVA-ul pentru sectorul restauraţiei, pentru a stimula consumul, dar şi calitatea resurselor umane din industrie, fiiind binecunoscut faptul că hotelierii se confruntă cu o fluctuaţie a forţei de muncă.
Şi cei prezenţi la conferinţa de presă de astăzi, George Copos – proprietarul Ana Hotels şi Corina Martin, preşedintele ANAT au susţinut cu tărie necesitatea unificării acţiunii patronale din industria Turismului românesc. “Vrem să polarizăm acţiunea patronatelor întregii comunităţi hoteliere şi a turismului în general, într-o organizaţie unitară care să-şi definească interesele şi care să fie pregătită să le impună mediului social, politic şi economic. Unificarea patronală este viciul turismului românesc. ANAT susţine această numire la conducerea FIHR, pentru că avem nevoie de parteneri solizi pentru a revigora Turismul”.
Activităţi concrete pe care şi le-a propus FIHR:
1.    Lobby pentru îmbunătăţirea infrastructurii. România are un enorm handicap faţă de celelalte ţări ale UE legat de autostrăzi şi drumuri, căi ferate sau aeroporturi şi porturi. Îmbunătăţirea infrastructurii înseamnă şi respectarea planurilor urbanistice în care Patronatul ar trebui consultat.
2.    Preocuparea pentru structurarea ofertei turistice în România. “Trebuie înţeles că, structurile hoteliere nu sunt hoteluri “pentru toţi turiştii”. Pentru a fi competitivi trebuie să individualizăm propria clientelă (prin normele de clasificare) şi să creăm structuri şi servicii capabile să o satifacă, fără să ne agresăm unii altora tarifele”.
3.    Fiscalitatea şi promovarea sunt două direcţii pe care FIHR se va concentra în perioada următoare pentru a relansa sectorul industriei turistice din România. Astfel, potrivit lui Radu Enache, TVA-ul va trebui să fie redus şi la alimentaţie publică (aşa cum este la cazare), pentru a stimula indirect consumul.
4.    Accesul la finanţare. În România turismul este puternic privatizat, o mare parte a unităţilor hoteliere fiind proprietăţi familiare cu patroni persoane fizice şi/sau juridice majoritare. Aceasta structura poate crea interes pentru facilităţi de finanţare, fie pe lina IMM-urilor, fie printr-un alt fel de facilitate pe care o poate înlesni un patronat în discuţia cu societăţi bancare sau Asociaţia Bancherilor.
5.   Introducerea de noi tehnologii. Conceptul ECO, economia de energie prin folosirea surselor neconvenţionale, plăţile electronice, e-commerce-ul trebuiesc promovate şi extinse în întreaga reţea hotelieră.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok