Piaţa hotelieră din Cluj pusă la grea încercare

După o perioadă fructuoasă pentru hotelurile clujene, adusă de cel mai important eveniment cinematografic din România – TIFF (3-12 iunie), perioadă în care hotelurile au avut un grad de ocupare de până la 80%, hotelurile se găsesc acum în faţa unor luni de vară care se anunţă a fi moarte pentru oraş. Potrivit citynews.ro de Cluj, managerii din domeniu se aşteaptă la cea mai neagră perioadă din ultimii ani. Întâmplător sau nu, cel puţin 5 hoteluri din Cluj au fost scoase la vânzare.

centrucluj

Hotelierii clujeni simt acum ultimele efecte pozitive ale sezonului festivalurilor. S-au bucurat de „Zile de Cluj”, au avut mii de turişti la Festivalul Internaţional de Film Transilvania, gradul de ocupare a ajuns la aproape 100%. Dar lunile de vară se anunţă extrem de dificile pentru industria hotelieră din regiune.
“Turismul clujean e unul de business, de corporate. Având în vedere că iulie şi august sunt lunile în care firmele dau concedii de obicei şi nu se organizează evenimente de corporaţii, conferinţe, dar şi faptul că nu prea mai sunt congrese medicale, sectorul hotelier are foarte mult de suferit”, a declarat Roxana Ghiran, managerul hotelului Napoca.
operaplazaŞi alţi manageri de hoteluri din Cluj-Napoca se aşteaptă la cea mai neagră perioadă a ultimilor ani. Urmarea e firească: tot mai multe unităţi sunt scoase la vânzare.
“Cel putin de cât timp ştiu eu piaţa hotelieră, n-au fost niciodată atâtea hoteluri de vânzare. Cu siguranţă 4 sau 5 unităţi sunt de vânzare. Mai greu e să găseşti clienţi”, a declarat Sorin Rădoiu - Leş, managerul Hotelului Topaz.
Potrivit informaţiilor de pe piaţa imobiliară, unităţi ca Onix, Opera Plaza, Athos sau Tullip Inn sunt scoase la vânzare, dar, în cele mai multe din cazuri, tranzacţiile sunt secrete. În schimbul acestor unităţi, proprietarii cer sume cuprinse între 7 şi 10 milioane de euro. 
“Nu cred ca e o idee bună să vinzi acum. Poate în 2-3 ani. Dacă sunt dezvoltatori care îşi fac proprietăţi ca să le vândă, atunci ar putea să le vândă la un preţ mai bun”, e de părere Roxana Ghiran.
Cei care rămân totuşi „în business” se bazează, vara, pe nunţi şi pe grupuri sporadice de turişti. Nici toamna nu se anunţă mai bună. Retragerea de pe aeroportul clujean a unor curse a creat o reacţie în lant. În unele cazuri s-a ajuns chiar la anularea mai multor conferinţe anunţate pentru perioada septembrie-octombrie, evenimente care ar fi adus turişti în hotelurile clujene.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok