Cum vă instruiţi personalul din hotel, fără buget?

Hotelierii din zilele noastre sunt nevoiţi să reducă drastic bugetele în toate departamentele unităţii şi, din păcate, partea de training al personalului este de cele mai multe ori prima exclusă de pe lista cheltuielilor. Într-o industrie din ce în ce mai competitivă însă, hotelierii ştiu că fără un personalul bine instruit nu vor putea dezvolta o afacere de succes.Cum puteţi aşadar să împăcaţi politica de reduceri de costuri cu nevoia stringentă de instruire a personalului?

staffSoluţii există şi de cele mai multe ori sunt la îndemâna oricui. Cu toate acestea ele sunt de cele mai multe ori ignorate de hotelieri. Vă prezentăm mai jos 5 acţiuni esenţiale pentru un training eficient.
Este binecunoscut faptul că oamenii de afaceri care nu pun preţ pe formarea şi dezvoltarea personalului propriu nu vor avea succes. De ce? Pentru că acest lucru demonstrează că nu cred în Calitate, Excelenţă şi nu îşi doresc să fie mai buni. De asemenea ei nu îşi preţuiesc angajaţii şi deci, nici oaspeţii.
1.    Instruiţi-vă personalul zilnic
Trainingul ar trebui să fie o parte a muncii de zi cu zi a fiecărui angajat. Există o vorbă: „Only practice makes you perfect”, iar angajaţii din industria hotelieră se asemănă cu sportivii sau cu muzicienii care pentru a avea succes trebuie să se pregătească zilnic. Dacă vrei să fii cel mai bun trebuie să depui efort zilnic. Ce pot face hotelierii în acest sens? dailycomUn briefing de 30 de minute înainte de pauza de masă funcţionează extrem de bine. Acest lucru presupune ca fiecare membru al echipei să îşi dezvolte zilnic abilităţile. În timpul briefingului, puteţi organiza jocuri de rol şi vă puteţi educa echipa în sensul dorit. Trainingul zilnic înseamnă că noii veniţi sau oamenii care lucrează în departamente noi vor avea şansa să acumuleze cunoştinţe treptat şi va preveni un lucru extrem de dăunător muncii în acest domeniu: sentimentul de copleşeală al angajaţilor. De asemenea acest brief oferă şansa personalului exprimentat şi mai vechi în companie să îşi dezvolte propriile abilităţi de leadership.
2.    Promovaţi schimbul de competenţe în rândul angajaţilor
Multe echipe suferă atunci când un membru este expert într-un domeniu şi nu îşi împărtăşeşte cunoştiinţele, prin faptul că ceilalţi se vor simţi pur şi simplu dependenţi de el (de exemplu de specialistul în IT), iar atunci când acea persoană va lipsi toată afacerea va avea de suferit. Asiguraţi-vă de exemplu că toţi sunt familiari cu sistemele IT folosite şi că ştiu să repare o defecţiune minoră atunci când se iveşte o avarie tehnică.
3.    Concentraţi-vă pe instruirea individuală a angajaţilor
individualtrainAbsolut fiecare angajat trebuie să se simtă preţuit atunci când se alătură unei echipe, iar faptul de a avea propriul program de training va contribui din plin la acest sentiment. Trainingul nu trebuie folosit însă ca o recompensă ci ca un instrument esenţial pentru dezvoltarea afacerii dumneavoastră, şi este extrem de important să găsiţi oportunităţi de învăţare atât pentru personalul experimentat cât şi pentru cel novice în ale afacerii.
4.    Scoateţi-vă personalul pe teren
Excursiile trebuie să fie relevante pentru afacerea dumneavoastră. De exemplu, dacă aveţi oaspeţi la hotelul dumneavoastră care doresc să joace golf trimiteţi echipa să înveţe mai multe despre cursurile locale astfel încât să facă recomandări corecte clienţilor. Dacă barul dumneavoastră oferă bere de la micile berării locale, duceţi-vă acolo personalul din  bar să  învăţe cât mai multe despre procesul de fabricare a berii şi aceştia vor fi capabili să vorbească despre acest lucru cu mult mai mult entuziasm clienţilor.
5.    Inspiraţi-vă de la oameni de succes
Una dintre modalităţile de a crea valoare şi respect de sine în cadrul echipei este aceea de a încuraja Excelenţa ca un obicei. Puterea exemplului este uimitoare şi avem nenumărate exemple în domeniul sportiv, de unde se pot prelua tactici care se pot folosi şi în industria ospitalităţii. Vizualizarea este un exemplu. Lucraţi mai întâi la dumneavoastră acest aspect şi apoi conduceţi-vă echipa spre o viziune clară asupra a ceea se înseamnă un serviciu perfect pentru clienţi.

Sursa: www.bighospitality.co.uk