Sondaj: Hotelierii continuă să ignore avantajele oferite de Social Media

Potrivit unui sondaj realizat recent de TravelClick - companie de consultanţă hotelieră recunoscută la nivel mondial - un sfert dintre hoteluri nu profită de beneficiile oferite gratuit de reţelele de socializare online şi nu le utilizează cu scopul de a-şi creşte gradul de ocupare şi implicit veniturile. În schimb, hotelierii aleg să îşi mărească bugetele alocate pentru publicitatea în mediul online.
nu2Numai 20% dintre respondenţii sondajului au declarat că folosesc Twitter, 10% utilizează site-uri gen Groupon, şi un procent minuscul de doar 8% utilizează reţeaua FourSquare. Facebook este de departe preferatul hotelierilor, 65% dintre respondenţi utilizându-l pentru a-şi spori rezervările.
Cu toate acestea, în ultimii 5 ani social media a revoluţionat mediul economic la nivel global şi a devenit cea mai atractivă şi eficientă platformă din punct de vedere al costurilor implicate pentru promovarea brandurilor şi pentru a rămâne competitiv pe o piaţă în continuă schimbare.
« În loc să se folosească de beneficiile aduse de aceste reţele, hotelurile aleg să îşi mărească bugetele de publicitate pentru mediul online », a declarat Jonathan Cherins – chief marketing officer la Travel Click. Este important ca hotelierii să nu se bazeze numai pe publicitate plătită pentru a-şi spori rezervările. Hotelierii ar trebui să aibe în vedere un mix de marketing online, pentru a ajunge la publicul ţintă.
Studiul a mai relevat faptul că în ciuda unei îmbunătăţiri vizibile a economiei, preţul reprezintă încă unul dintre factorii cheie luaţi în considerare de oaspeţii hotelieri atunci când rezervă o şedere la un  hotel.
Una dintre modalităţile prin care hotelierii încearcă să îşi crească gradul de ocupare al unităţii sunt facilităţile oferite. Două treimi dintre hotelieri chestionaţi  au declarat că oferă internet gratuit în cadrul hotelului, iar 42% au declarat că oferă televizoare de o calitate din ce în ce mai bună.
Compania TravelClick a consiliat peste 30.000 de clienţi din industria hotelieră din 140 de ţări.