Cum se dezvoltă piaţa hotelieră într-un oraş fără turism

Trei hoteluri de lux au fost inaugurate anul acesta în Târgu Mureş, iar inaugurările de hoteluri nu se termină aici. Pe lângă cele 3 hoteluri proaspăt inaugurate, Premier, Plaza Business&SPA şi hotelul Grand, un nou hotel de 4 stele (Mátyás 4*) va fi deschis până la sfârşitul acestui an, în urma unei investiţii de 3.5 milioane de euro. Deşi Târgu-Mureş nu reprezintă un centru turistic al ţării, neavând obiective forte, piaţa hotelieră este destul de dinamică în oraş. De ce? Pentru că hotelierii mureşeni au luat înţeleapta decizie de a nu se baza pe turiştii clasici, puţinii care mai vin să viziteze punctele de atracţie ale oraşului, ci pe turiştii veniţi în interes de afaceri.
Turiştii de afaceri, motorul industriei hoteliere din oraş
businessTurismul de afaceri este în floare în oraş, scrie Adevărul de Seară de Târgu Mureş. Conferinţele medicale, ştiinţifice, cele de afaceri şi resurse umane, par să păstreze vii hotelurile din oraş. De fapt, toate hotelurile de lux inaugurate în 2011 în oraş ţintesc clientela business. “Chiar dacă Mureşul nu reprezintă un punct de atracţie major din punctul de vedere al turismului clasic, pentru turismul de afaceri situaţia este cu totul alta. Workshop-uri, teambuilding-uri, întâlniri de afaceri şi cazări în timpul săptămânii, toate acestea sunt acoperite de cele 3 hoteluri ale noastre. Iar în weekend, centrele spa, pe care eu le consider obligatorii în orice hotel care se respectă, asigură o relaxare de care orice om de afaceri sau turist are nevoie", a declarat Dacian Vlas, general manager la hotelurile Business Center, Plaza Hotel şi Ciao.
2 premiere pe piaţa hotelieră din oraş, în 2011
Hotelul Plaza Business &SPA, care este primul design hotel din Târgu Mureş, a fost inaugurat în primăvara acestui an şi are o capacitate de 170 locuri, două restaurante cu o capacitate totală de 200 de locuri, două săli de conferinţe în care încap 250 de persoane, spa&wellness şi casino. Noutatea este design-ul exclusivist al hotelului, adica sunt 18 tipuri de camere total diferite, de la mobilier până la întrerupatoare, potrivit managerului hotelului, Dacian Vlas. Cu ce a venit nou pe piaţa hotelieră hotelul Plaza? „Conceptul de design hotel, nemaiîntâlnit în Târgu Mureş, şi SPA-ul exclusivist”.

plaza1

Începând cu 2011 oraşul are şi primul boutique hotel din regiune, Premier Hotel Târgu Mureş, de 3 stele, care beneficiază de o sală de conferinţe de 100 de locuri.
Printre hotelurile axate pe clientela de business se numără şi hotelurile President (care deţine cel mai mare centru expoziţional din judeţ), Business şi Grand, ultimul fiind redeschis în luna mai 2011. Proiectul de modernizare al hotelului Grand, în valoare de aproape 17 milioane de lei (peste 4.3 milioane de euro), a beneficiat de fonduri europene de 9.439.944 de lei.
grandEvenimentele organizate în oraş reprezintă o mană cerească pentru hotelieri. Renumitul festival Peninsula din Târgu Mureş, care se va desfăşura în acest an în perioada 25-28 august, va umple hotelurile din oraş. Organizatorii festivalului aşteaptă pentru acest an 63.000 de persoane pe parcursul celor patru zile de festival.
Şi hotelul  care se va inaugura în a doua jumătate a acestui an în oraş, Mátyás 4*, se adresează în principal clientelei de business - străinilor veniţi pentru a vizita mediul economic regional, dar şi pentru sosiri interne - persoane aflate în delegaţie. Acest segment va da gradul de ocupare de bază al hotelului, potrivit conducerii unităţii. În urma unei investiţii de 3.5 milioane de euro hotelul va avea 28 de camere, din care două apartamente, restaurant a la carte de 100 de locuri, cafenea cu specific vienez cu 70 de locuri, patru săli de şedinţă, fiecare cu o capacitate între 40-80 de persoane şi o sală de evenimente cu capacitate 200 de persoane.
Statisticile arată că, în primele patru luni ale anului 53.107 de turişti (cu 1.508 mai mulţi faţă de aceeaşi perioadă din 2010) au venit la Târgu-Mureş. Dintre aceştia 7.788 au fost străini (14,7%). Turiştii din Ungaria au fost cei mai numeroşi până în prezent, 1.835 (23,6% din total), fiind urmaţi de moldoveni 1.253 de persoane (16,1%), nemţi 850 de persoane (10,9%) şi italieni 684 de persoane (8,8% din total).


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok