Noi amendamente la Legea Turismului, pentru hotelieri

Impozitele pe clădiri se vor majora cu 50% pentru hotelierii care nu funcţionează cel puţin 60 zile pe sezon, iar atribuţiile de clasificare hotelieră şi licenţiere a agenţiilor de turism vor trece la autorităţile locale, care vor derula această activitate împreună cu reprezentanţii patronatelor şi asociaţiilor, potrivit unui comunicat de presă emis de Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT).
hotelmunteFederaţia a lucrat la peste 100 amendamente la Legea Turismului împreună cu un grup parlamentar care şi le-a asumat, şi a participat la susţinerea acestora în faţa membrilor Comisiei de Administraţie a Camerei Deputaţilor, în cele 2 zile de dezbatere la Legii, respectiv 3 şi 4 august, la Olimp.
Preşedintele FAPT, Corina Martin a declarat că cele mai importante amendamente pe care Federaţia a reuşit să le impună au fost (pe lângă cele 2 menţionate mai sus) următoarele: utilizarea taxei hoteliere pentru promovare în proporţie de 50%, prin consultare cu asociaţiile regionale de dezvoltare şi promovare a turismului; eliminarea obligării neconstituţionale a hotelierilor de a deschide unităţile de cazare la date impuse de MDRT; reincluderea capitolelor de Turism balnear, Agroturism şi Turism montan în Lege (actualul proiect menţinea un singur capitol, cel dedicat Litoralului); licenţierea activităţii de agenţie de turism, şi nu sediilor şi punctelor de lucru ale agenţiilor, precum şi o serie de amendamente ce vizează descentralizarea atribuţiilor MDRT către local, conform modelelor europene.
plajefaine„Am prezentat deputaţilor argumente şi explicaţii cu privire la solicitarea fermă a Asociaţiei Litoral-Delta Dunării  de a  trece  administrarea plajelor către autorităţile locale, arătând ce implicaţii majore are administrarea acestora de către intermediari nespecializaţi, care nu aduc decât deservicii imaginii litoralului (tarife majorate nejustificat prin veriga intermediară pe care operatorii de plajă o reprezintă, evaziune fiscală, necorelare cu strategiile locale de dezvoltare şi promovare a turismului)", a declarat preşedintele FAPT şi Al ANAL, Corina Martin.
Asociaţiile de Promovare a Turismului din România includ Consiliile locale şi judeţene din regiunile turistice ale României, patronatele hoteliere, patronatul ANAT, Camerele de  Comerţ locale, aeroporturi, operatori privaţi din turism etc şi din acest punct de vedere reprezintă principalul partener de negociere şi dezbatere pentru Legea turismului.
Reprezentanţii Federaţiei FAPT şi cei ai ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România) vor continua acţiunea de lobby pe lângă membrii Comisiilor Administraţie şi Industrie şi Servicii, până la intrarea proiectului de lege la votul în plen în Camera Deputaţilor estimat pentru septembrie 2011, potrivit comunicatului.