Hotelurile boutique, atracţia investitorilor

Interesul investitorilor din segmentul hotelier pentru hotelurile de tip boutique rămâne copleşitor, în ciuda incertitudinii care planează asupra economiei. Până în anul 2013, 2544 de camere se vor adăuga sectorului hotelurilor boutique din Londra, acesta dublându-şi practic mărimea şi devenind cel mai dinamic segment al industriei hoteliere din oraş, potrivit site-ului 4hoteliers.com.
boutiqueInvestitori din întreaga Europă se arată tot mai interesaţi de acest segment şi tot mai mulţi se arată dornici să intre pe această piaţă. De la o nişă extrem de mică, hotelurile boutique s-au dezvoltat atât de rapid încât astăzi au ajuns să reprezinte o categorie de sine stătătoare, recunoscută ca una dintre cele mai dinamice din Europa.

Schimbarea obiceiurilor consumatorilor din industria ospitalităţii poate ajuta la explicarea acestei creşteri spectaculoase a hotelurilor de tip boutique. Oaspeţii hotelieri sunt din ce în ce mai interesaţi de design şi nu mai caută o simplă “cazare” peste noapte, unde e nevoie doar de un pat, o masă şi nişte scaune. De asemenea ei se aşteaptă la un nivel din ce în ce mai ridicat al serviciilor pe care le primesc într-un hotel. Practic oaspeţii vor astăzi o experienţă în locul unei simple unităţi de cazare.
Toate acestea le sunt oferite de hotelurile boutique, renumite pentru designul unic, calitatea ridicată a serviciilor oferite şi personalizarea serviciilor. Mai mult, proprietarii hotelurilor boutique (independente) nu trebuie să ia în considerare standardele impuse de afilierea la un brand, şi astfel au o mai mare libertate în conceperea unui design unic.
boutique1Hotelurile boutique sunt în general mici (maxim 100 de camere) şi le oferă oaspeţilor intimitatea şi atenţia dorită, deoarece angajaţii îşi pot personaliza mai uşor serviciile. În marea majoritate a cazurilor hotelurile la scară largă trebuie să răspundă de un număr mare de oaspeţi, şi astfel, lupta pentru a oferi servicii cât mai personalizate oaspeţilor este din start câştigată de un hotel boutique.
Hotelurile boutique sunt în general asociate cu hoteluri orientate spre design, care nu au mai mult de 100 de camere şi care oferă o experienţă “trendy” şi unică în felul ei, la un nivel ridicat al serviciilor. Termenul „Lifestyle” a apărut în asociere cu hotelurile boutique, odată cu evoluţia lor în timp. Sintagma a devenit mai comună odată cu intrarea marilor lanţuri în segmentul hotelurilor boutique, cu branduri precum W de la Starwood, Edition de la Marriott şi hotelurile Indigo de la InterContinental Hotels Group. Hotelurile de tip lifestyle pot avea şi 200 de camere, dacă nu mai mult, un exemplu fiind hotelul W din Barcelona, care are 473 de camere.
O dată cu intrarea marilor lanţuri internaţionale pe piaţa hotelurilor boutique, pe lângă succesul înregistrat de hotelurile boutique independente, acest segment a început să fie o piaţă tot mai atractivă pentru investitori.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok