Lecţia germană de impulsionare a sectorului hotelier

Sectorul hotelier din Germania a înregistrat una dintre cele mai spectaculoase şi rapide reveniri din întreaga Europa, după criza economică care a izbucnit în 2009, potrivit raportului “After the Storm - German in the Spotlight” realizat de HVS şi dat publicităţii ieri. Motivele principale pentru care piaţa hotelieră germană este printre cele mai competitive din Europa sunt dezvoltarea puternică a industriei de producţie în general şi a creşterii cererii pentru exporturi, într-un cuvânt consolidarea economiei, dar şi măsuri de impulsionare a sectorului hotelier, precum reducerea TVA-ului pentru unităţile de cazare, de la 19% la 7%.

camera

Dezvoltarea spectaculoasă a economiei germane, supranumită şi motorul creşterii economice europene, a impulsionat şi cererea pentru unităţile de cazare din ţară. În 2011, Indicatorul RevPAR (veniturile pe cameră disponibilă), nu doar că l-a atins pe cel înregistrat în 2008, dar l-a şi depăşit. Dintre toate oraşele germane analizate Munchen a înregistrat cea mai puternică recuperare.
“Munchen a înregistrat o creştere spectaculoasă a indicatorului RevPAR. În 2010, RevPAR a fost aici cu 9.5% mai mare ca în 2008, ajungând la 85.41 euro, demonstrând că piaţa hotelieră din oraş şi-a revenit cu adevărat. Această revenire s-a datorat şi hbreorganizării a numeroare convenţii şi târguri în oraş în 2010 precum şi creşterii numărului de vizitatori de leisure, atraşi în număr tot mai mare de celebrul Festival Oktoberfest”, a declarat Arlett Oehmichen, Associate Director HVS.
Datele din raport arată că în primele 6 luni ale anului 2011, indicatorul RevPAR a crescut cu 25.6% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010. Şi oraşele Stuttgart şi Hanovra, care se bazează foarte mult pe cererea de business, au înregistrat de asemena o creştere spectaculoasă a venitului pe cameră disponibilă, în 2011, de 17.9%, respectiv 16.9%. Toata pieţele analizate au înregistrat o creştere a indicatorului RevPAR faţă de 2010, cu excepţia Berlinului (-0.6%) şi a oraşului Leipzig , a declarat Oehmichen.
Germania a rămas şi una dintre cele mai active pieţe din Europa în termeni de tranzacţii hoteliere, cu tot mai mulţi investitori atraşi de revenirea spectaculoasă a economiei germane faţă de celelate economii europene.  15 tranzacţii de active hoteliere au avut loc în prima jumătate a anului 2011, inclusiv vânzarea Steigenberger Hotel Berlin pentru 59 milioane euro (183,000 euro pe cameră), a hotelului Moevenpick din Stuttgart şi Arosa Grand Spa Hotel din Sylt.
Între anii 2008 şi 2011, Hamburg a înregistrat cel mai mare volum al tranzacţiilor hoteliere, urmat îndeaproape de Berlin, Munich şi Frankfurt.
HVS estimează că Germania va fi unul dintre liderii europeni la capitolul tranzacţii hoteliere.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok