Ţările cu cele mai mari investiţii hoteliere în 2011

Investiţiile în hoteluri au crescut în prima jumătate a acestui an cu 29% în 5 pieţe cheie din Europa - Marea Britanie, Franţa, Germania, Spania şi Italia, volumul total al investiţiilor în hoteluri ajungând la 2,5 miliarde de euro, potrivit raportului de piaţă „European Hotel Market” realizat de BNP Paribas Real Estate.
Raportul arată că deşi tranzacţiile de portofoliu din piaţa hotelieră europeană au fost inexistente în 2009, în prima jumătate din 2011, vânzările de hoteluri au luat amploare. ainvestiAtracţia investitorilor din sectorul hotelier în 2011 o reprezintă oraşele care au înregistrat o creştere semnificativă a indicatorului de performanţă hotelieră RevPAR (venitul pe cameră disponibilă). Astfel, Parisul deţine 77% din volumul total al investiţiilor hoteliere din Franţa, Londra – 42% din totalul investiţiilor din Marea Britanie, Frankfurt – 34% şi Barcelona 53%.
Marea Britanie este cea mai activă piaţă de investiţii hoteliere din prima jumătate a anului 2011, cu un volum al investiţiilor care se ridică la aproape 1 miliard de euro, deţinând 42% din totalul investiţiilor din sectorul hotelier din Marea Britanie. Recentele tranzacţii din sectorul hotelier, precum vânzarea celor 3 hoteluri de top din Londra – Berkely, Claridge şi Connaught, pentru aproximativ 800 milioane euro, confirmă că activitatea de investiţii în hoteluri este în floare în acest oraş.
Franţa, şi Parisul în particular, rămâne una dintre cele mai active pieţe în ceea ce priveşte volumul de investiţii în hoteluri, volum care s-a ridicat la 500 milioane euro în prima jumătate a acestui an. Printre vânzările cele mai notabile menţionăm hotelul Marriott Champs Elysees, pentru 215 milioane euro. Piaţa de investiţii în hoteluri din Franţa a progresat mult în acest an.
red1Cu mai puţine tranzacţii de hoteluri decât Franţa, activitatea de investiţii hoteliere din Germania a înregistrat o creştere semnificativă în prima jumătate a anului 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010. Volumul investiţiilor în hoteluri a crescut de 6 ori, totalizând 641 milioane euro.   Investitorii sunt atraşi de performanţa economiei şi de puternica revenire a sectorului hotelier din Germania. Cele 3 hoteluri marca NH hotels cumpărate de Invesco sau vânzarea hotelului Intercontinental din Frankfurt pentru 92 milioane euro, dar şi vânzarea hotelului Steigenberger din apropierea aeroportului din Berlin 59.5 milioane euro, sunt doar câteva tranzacţii de pe piaţa hotelieră care arată dinamismul pieţei germane.    
Italia şi Spania încă înregistrează o activitate slabă din punctul de vedere al investiţiilor în hoteluri, cu scăderi de 51% şi 6% în prima jumătate a anului 2011, comparativ cu 2010. În Spania, a doua jumătate a anului 2011 va aduce o activitate mai intensă a tranzacţiilor de hoteluri, în timp ce piaţa investiţiilor hoteliere din Italia va rămâne liniştită.
Potrivit raportului, în ciuda incertitudinii care planează asupra evoluţiei economiei, piaţa investiţiilor hoteliere din Europa nu va fi afectată, cel puţin în a doua jumătate a anului 2011.


Cele mai citite articole

1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok