Evoluţia sectorului hotelier din Europa, în 2011

Gradul mediu de ocupare al hotelurilor în Europa, în primele 9 luni ale acestui an, a fost de 67%, iar tariful mediu pe cameră de hotel, pe zi, a fost de 100 euro, potrivit datelor furnizate de compania STR Global. În ceea ce priveşte venitul mediu pe cameră disponibilă (RevPAR), valoarea acestuia a fost de 67 euro la nivel european.

inside

Cel mai bun grad de ocupare l-au înregistrat hotelurile din nordul Europei (71%), urmate de hotelurile din Europa de Vest, cu un grad mediu de ocupare de 67%. Europa de Est se află pe ultimul loc, cu un grad de ocupare de doar 59% în primele 9 luni ale acestui an, însă este regiunea care a înregistrat cea mai spectaculoasă creştere a gradului de ocupare din acest an, +4% comparativ cu anul trecut (de la 55% la 59%). În ceea ce priveşte Europa de Sud, gradul mediu de ocupare al hotelurilor în primele 9 luni ale acestui an a fost de 64%.

date
Potrivit STR Global, Bucureştiul a înregistrat cel mai scăzut grad de ocupare al hotelurilor din 16 capitale europene analizate şi anume sub 60%. Şi Sofia şi Bratislava se situează în coada clasamentului. În top în 2011 în ceea ce priveşte gradul de ocupare s-a situat Londra, cu peste 80% grad de ocupare, Paris şi Amsterdam.
În ceea ce priveşte tarifele, cele mai scumpe hoteluri în primele 9 luni ale acestui an se situează în: Paris, Zurich şi surprinzător, Istanbul. Bucureştiul se află la celălalt pol al clasamentului, având printre cele mai ieftine hoteluri din Europa, alături de Varşovia şi Dublin.
Primele oraşe în ceea ce priveşte valoarea RevPAR în 2011, sunt Paris, Zurich, Geneva şi Istanbul, singurele oraşe din Europa care au depăşit vârful înregistrat în 2007.

key

În ceea ce priveşte tranzacţiile din domeniul hotelier, anul 2011 a fost unul bun. Printre cele mai importante tranzacţii hoteliere din Europa de Est menţionăm: hotelul Radisson Blu din Tallinn, hotelul Le Meridien Bristol din Varşovia şi InterContinental din Praga. În 2010, volumul tranzacţiilor hoteliere a fost de 6.5 miliarde euro în Europa, o creştere semnificativă faţă de valoarea din 2009, însă mică dacă o comparăm cu valoarea atinsă în anul 2006, când volumul tranzacţiilor hoteliere a fost de 20 miliarde euro.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok