Grupul Accor a achiziţionat 48 de noi hoteluri

Al cincilea grup hotelier din lume, după numărul de camere, Accor (peste 500.000 camere la nivel mondial), prezent şi în România prin brandurile sale, a achiziţionat luna aceasta compania hotelieră Mirvac, care deţine 48 de hoteluri cu 6100 camere în regiunea Australia şi Noua Zeelandă, consolidându-şi poziţia de lider în domeniul hotelier, în regiune. Prin această achiziţie, portofoliul Accor în regiune ajunge la 241 de hoteluri şi 32.500 de camere, acoperind toate segmentele de hoteluri.
australiaAchiziţionarea companiei hoteliere Mirvac este în conformitate cu strategia ambiţioasă de dezvoltare a Accor, anunţată în luna septembrie, care prevede un target de 40.000 camere deschise în fiecare an, în 2012 şi 2013. Acest lucru demonstrează abilitatea companiei Accor de a-şi asigura poziţia de lider pe pieţele mature, prin achiziţii selective, potrivit reprezentanţilor companiei. “Această operaţiune este un succes major pe o piaţă cu o industrie hotelieră dezvoltată. Cu strategia noastră de creştere, care include atât o creştere organică cât şi achiziţii targetate cum este aceasta - posibile datorită situaţiei financiare excelente a Accor - sunt încrezător în capacitatea noastră de a ne atinge obiectivele”, a declarat Denis Hennequin, preşedinte şi CEO Accor.

Suma totală plătită de Accor pentru achiziţia companiei Mirvac Hotels&Resorts este 149 milioane euro. Cele 48 de hoteluri ale companiei sunt localizate în principal în Australia, în oraşe cheie precum Sydney, Melbourne, Brisbane şi Perth. Patru hoteluri sunt localizate în Noua Zeelandă. Majoritatea hotelurilor vor fi încadrate în brandurile uspcale şi midscale ale Accor, precum Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel şi Mercure.
Acest acord este un pas important pentru Accor în regiunea Australia şi Noua Zeelandă, la 20 de ani după debutul nostru în aceste ţări şi ne întăreşte poziţia de lideri", a declarat Michael Issenberg, COO pe regiunea Asia Pacific. La nivel regional, împreună cu cele 200 de hoteluri aflate în pipeline în regiunea Asia-Pacific, arătăm dorinţa noastră de a ne dezvolta pe această piaţă cheie pentru Accor”. După această achiziţie, portofoliul Accor pentru regiunea Asia-Pacific va cuprinde peste 500 de hoteluri şi în jur de 96.000 camere.
logoReamintim că, în luna septembrie a acestui an, grupul hotelier Accor a semnat cel mai important acord de franciză din 2011, cu Jupiter Hotels Ltd, pentru a-şi pune în aplicare planul său de exindere pe piaţa hotelieră din Marea Britanie, o altă piaţă cheie pentru Accor. Până în anul 2015, Accor intenţionează să deţină nu mai puţin de 300 de hoteluri în UK. Acordul de franciză va aduce în portofoliul Accor încă 24 de hoteluri (2644 de camere) care vor fi deschise în perioada următoare sub brandul Mercure, în Marea Britanie. Accor va avea astfel 68 de hoteluri marca Mercure în această ţară, brand care va deveni un jucător major pe piaţa hotelurilor mid-scale din UK.
În România, grupul hotelier francez Accor are şase hoteluri, fiind prezent prin brandurile Pullman, Ibis şi Novotel.

Sursa: www.hotelnewsnow.com