Facebook: noua faţă a departamentului de Concierge

Paginile de facebook ale hotelurilor şi-au schimbat radical înfăţişarea în 2011 ca urmare a modificărilor pe care Facebook le-a implementat în ultima perioadă.  Hotelurile din România au introdus anul acesta motoare de rezervări pe propria pagină de Facebook, adaptându-se astfel unui nou comportament al consumatorului.
Lanţul Continental Hotels şi Hotel Epoque Bucureşti oferă potenţialilor clienţi, începând cu luna august, posibilitatea de a-şi rezerva camera direct de pe pagina de Facebook. Primul care a dat tonul bookingului pe Facebook a fost însă Radisson Blu, care oferă acest tip de serviciu încă din luna aprilie a acestui an.

face

“Am creat o pagină de Facebook pentru fiecare hotel din lanţ, oferind clienţilor noştri posibilitatea de a ne transmite impresiile şi sugestiile lor, permiţând totodată efectuarea de rezervări direct din reţeaua de socializare. Această iniţiativă vine în completarea demersurilor noastre pentru îmbunătăţirea serviciilor pe care le oferim şi a accesibilităţii lor”, susţin reprezentanţii Continental.
La rândul lor, oficialii Epoque susţin că oferirea acestui serviciu reprezintă o oportunitatea de a fi mai aproape de nevoile clienţilor. “ Recunoaştem nevoia de interconectivitate în stabilirea planurilor de vacanţă şi factorul timp, esenţial în planificarea călătoriilor de business, fapt pentru care acum oferim şi posibilitatea de a face booking simplu şi rapid, din interiorul celei mai populare platforme sociale a momentului, Facebook”, declara Antoni Kuhnen, atunci General Manager la Hotel Epoque Bucureşti.
La nivel internaţional o nouă tendinţă în materie de facebook s-a conturat în 2011. Tot mai multe hoteluri şi-au “transpus” departamentul de concierge pe facebook, astfel că concierge2această reţea de socializare se transformă rapid în noua faţă a departamentului de concierge a unui hotel.
Oaspeţii unui hotel frecventează departamentul de concierge în timpul şederii lor, în căutarea unui sfat sau a unei opinii referitoare la unde să se ducă, ce obiective să viziteze sau unde să mănânce într-o zonă anume. Din moment ce tot mai mulţi clienţi devin fideli paginii de facebook a hotelului dumneavoastră, de ce să nu realizaţi un birou de concierge ca un element de bază al paginii dumneavoastră? Astfel îi ajutaţi pe oaspeţii dumneavoastră să îşi plănuiască activităţile din timp. Brandurile de succes deja au făcut acest lucru şi înţeleg să îi servească pe clienţi atunci când au nevoie, nu doar atunci când se cazează la unitate.
Iată câteva sfaturi pentru a vă transforma pagina de facebook într-un concierge virtual:
- Ascultaţi şi învăţaţi: A răspunde la întrebări, comentarii şi plângeri de la fanii de pe facebook, pe wall-ul dumneavoastră, este deja ceva normal. Însă dumneavoastră postaţi informaţii la fel de mult precum ascultaţi? Dacă wall-ul hotelului este umplut cu posturile dumneavoastră, opriţi-vă şi uitaţi-vă cât de des fanii dumneavoastră postează direct pe wallul hotelului.
Lasaţi fanii să se facă auziţi pe pagina dumneavoastră de facebook. Puteţi face chiar o pagină separată pentru comentarile oaspeţilor, şi să vă păstraţi astfel wall-ul principal focusat pe brand. Ideea este să ascultaţi ceea ce spun clienţii dumneavoastră pe facebook şi să învăţaţi ceva din aceste postări. Până la momentul când ei vor sosi la hotelul dumneavoastră, stafful de conciege şi personalul hotelului vor avea deja o idee referitoare la aşteptările acelor oaspeţi de la hotel.
- Oferiţi informaţii de travel relevante. Pagina de facebook a hotelului trebuie să conţină suficientă informaţie disponibilă pentru a satisface clientul la capitolul informaţii, poze şi evenimente. Creaţi aplicaţii noi precum motoare de rezervare, itinerarii sau sugestii despre restaurantele unde se poate mânca sau obiectivele turisticele pe care clienţii le pot vizita în apropierea hotelului. Ajutaţi oaspeţii să îşi aranjeze călătoriile înaintea sosirii lor efective la hotel, astfel că atunci când ei ajung la unitatea dumneavoastră să aibe deja toate informaţiile. 
- Adăugaţi un motor de rezervare pe pagina de facebook. Acest subiect a fost extrem de sensibil pentru hoteluri în acest an. Majoritatea hotelurilor ar prefera ca traficul pe internet să se ducă pe site-urile lor, dar din moment ce tot mai multă lume se îndreaptă către facebook şi twitter pentru idei de travel, crearea unui motor de rezervare direct pe pagina de facebook a hotelului poate tranforma un oaspete potenţial într-unul real, instant. Scopul este convenienţa. De ce să te duci din site în site când poţi să rezervi pe o singură pagină?
- Acordaţi atenţie fanilor de pe facebook. Lăsaţi-i să comunice. Creaţi un spaţiu unde aceştia pot posta poze, review-uri despre şederea lor. Arătătându-le fanilor că le promovaţi conţinutul le arătaţi că practic vă pasă de experienţa lor la hotelul dumneavoastră.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok