Lanţurile hoteliere acaparează piaţa din Olanda

La sfârşitul anului 2011 peste 60% din hotelurile existente în Olanda erau afiliate unui lanţ hotelier (61%) fie el naţional sau internaţional, potrivit companiei Horwath HTL, un procent considerabil mai mare decât media europeană. Acest lucru înseamnă că doar 39% dintre hotelurile olandeze mai sunt independente. Potrivit companiei, acum 10 ani, în Olanda, doar 35% dintre hoteluri erau afiliate unui lanţ hotelier, ceea ce arată dinamisul extraordinar al lanţurilor hoteliere în această ţară.

am3

Nu mai puţin de 50 de lanţuri hoteliere, cu 63 de branduri, operează în Ţările de Jos, aşa cum reiese din cercetările companiei Horwath HTL. Aici, lanţurile hoteliere deţin aproape 560 de hoteluri şi peste 57.800 de camere, din cele 95.000 de camere existente (ceea ce înseamnă 61% din totalul numărului de camere). Procentul de 61% este cu mult mai mare decât media europeană, care se estimează a fi undeva la 35% (ceea ce înseamnă că doar 35% din totalul hotelurilor europene sunt afiliate unui lanţ hotelier).
Potrivit Horwath HTL, atunci când un turist alege un hotel în zilele noastre, brandul joacă un rol importantă în această decizie. Datorită unei atracţii mai mari asupra potenţialilor oaspeţi, dar şi a unei eficienţe operaţionale mai mari, veniturile unui hotel afiliat la un lanţ hotelier sunt mult mai mari iar costurile sunt deseori mai mici. Acest lucru a determinat, în ultimii 10 ani, multe lanţuri şi branduri hoteliere să se dezvolte pe piaţa hotelieră olandeză.
am5Cel mai bine reprezentat lanţ hotelier în Olanda este lanţul naţional Van der Valk Hotels en Restaurants, care este şi cel mai vechi lanţ hotelier din Olanda. Este remarcabil faptul că acest lanţ hotelier, care deţine nu mai puţin de 59 de hoteluri şi aproape 7800 de camere de hotel, s-a răspândit atât de rapid în Ţările de Jos însă a rămas la un singur brand. Atât în top 10 cele mai mari lanţuri hoteliere din Olanda cât şi în top 10 cele mai prezente branduri hoteliere în Olanda, acest lanţ este urmat de lanţul internaţional NH Hotels. În top 10 cele mai mari lanţuri hoteliere din Olanda, Accor este pe locul 3. Numărul 3 în topul celor mai răspândite branduri hoteliere în această ţară este ocupat de Best Western.
Lanţurile hoteliere din Olanda au totuşi încă un caracter naţional rezonabil. Nu mai puţin de 60% din toate lanţurile, 57% din hotelurile afiliate unui lanţ şi 47% din toate camerele afiliate unor lanţuri hoteliere, au o origine naţională, iar jumătate din top 10 lanţuri hoteliere din Olanda şi top 10 branduri hoteliere de aici au o origine naţională chiar şi fără a desemna Golden Tulip un brand naţional. Ca atare, cota de piaţă a lanţurilor hoteliere naţionale şi internaţionale pe piaţa olandeză este aproape la fel de mare.
Cele 30 de lanţuri hoteliere cu o origine naţională din Olanda au 23 de branduri prezente în Ţările de Jos. Cele 20 de lanţuri hoteliere internaţionale prezente aici au la nivel internaţional 105 branduri hoteliere, însă din aceste branduri doar 40 sunt prezente în Ţările de Jos, ceea ce înseamnă că piaţa hotelieră olandeză este deschisă pentru cel puţin 65 de branduri noi.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok