Hotelurile pot face profit din investiţiile în sustenabilitate

Atenţia pe care o acordă unităţile hoteliere mediului înconjurător a devenit în ultimii ani un factor decisiv pentru o mare categorie de turişti, atunci când îşi aleg unitatea de cazare. Potrivit unui studiu realizat pe 5000 de turişti, de către Expedia.com şi MindClick SGM, consumatorii aplaudă eforturile hotelierilor în direcţia sustenabilităţii, însă vor să înţeleagă mai bine impactul tangibil al acestor eforturi în experienţa lor de oaspeţi ai respectivelor hoteluri. Studiul a fost realizat la începutul lunii ianuarie 2012 şi măsoară gradul de conştientizare al turiştilor, aşteptările acestora de la hotelieri şi impactul pe care îl au acţiunile hotelierilor în această direcţie, asupra lor.

verde

În ultimii 10 ani, tot mai multe hoteluri au implementat şi promovat programe de sustenabilitate, inclusiv operaţiuni de eficientizare energetică, de conservare a apei şi reciclare. Mai mult, tot mai multe hoteluri au fost proiectate din start ca unităţi ecologice. Gradul de conştientizare în rândul turiştilor chestionaţi în ceea ce priveşte acest aspect se situează undeva la 80%, ceea ce înseamnă că reprezentanţii industriei hoteliere au reuşit în acţiunea lor de a promova eforturilor lor în această direcţie.
Promovarea acestor eforturi a transformat conceptul de “hotel sustainability” într-un factor decisiv pentru turişti în procesul de alegere pentru o unitate de cazare sau alta. Potrivit studiului amintit mai sus, calitatea aerului din interiorul unui hotel este o preocupare actuală a consumatorilor: 4 din 10 turişti au catalogat calitatea aerului din hotel ca fiind de o importanţă ridicată în criteriile lor de selecţie. Astfel hotelurile hotgreencare promovează o calitate sporită a aerului din unitate au obţinut ratinguri mult mai favorabile în rândul a aproximativ două treimi dintre consumatorii intervievaţi.
Totuşi, studiul a reliefat faptul că există un decalaj între modul în care industria hotelieră comunică eforturile sale de sustenabilitate şi aspectele pe care consumatorii le consideră importante în legătură cu acest subiect. Pe de o parte accentul pus pe promovarea aspectelor operaţionale din domeniul sustenabilităţii, a dus la un grad de conştientizare mai mare în rândul consumatorilor în ceea ce priveşte eficienţa energetică, conservarea apei şi reciclarea. În acelaşi timp însă, în ciuda faptului că oaspeţii consideră calitatea aerului dintr-un hotel ca fiind extrem de importantă, doar o treime dintre respondenţi au declarat că hotelurile au menţionat acest aspect în ofertele lor.
Subliniind beneficiile directe pe care investiţiile în sustenabilitate le aduc oaspeţilor, în special beneficiile legate de guest health&well-being, hotelurile au oportunitatea de a impulsiona cererea şi deci, de a-şi creştere veniturile”, a declarat JoAnna Abrams, CEO MindClick.  “Sustenabilitatea poate fi integrată în design, în construcţia propriu-zisă, în procesul de mobilare şi în modul de operare, oferind clienţilor o experienţă mai frumoasă, având în acelaşi timp grijă de comunitate şi de planetă. Hotelurile care scot în evidenţă acest lucru vor avea un avantaj competitiv important pe piaţă”, a concluzionat acesta.