Clasamentul celor mai mari grupuri hoteliere din Europa, în 2012

Compania MKG Hospitality a publicat topul celor mai mari grupuri hoteliere din Uniunea Europeană, conform situaţiei înregistrate la 1 ianuarie 2012. Clasamentul continuă să fie condus de grupul Accor, cu 2345 de hoteluri (254.553 camere), care are de 3 ori mai multe camere decât principalul său competitor Best Western (89.643 camere în 1316 hoteluri).

afisMKG

Diferenţa dintre cele 2 grupuri a fost adâncită de creşterea spectaculoasă a  grupului Accor din 2011. Din cele 40.000 de camere inaugurate de Accor la nivel mondial în 2011, un sfert sunt în Franţa şi alt sfert în restul Europei. Grupul Accor totalizează o treime din oferta totală a primelor 10 grupuri hoteliere din Europa. Pe locul 3 în topul celor mai mari grupuri hoteliere din Europa se situează Intercontinental Hotel Group, cu 559 de hoteluri şi 86.780 de camere pe bătrânul continent.
hotelsPrima schimbare notabilă în clasament vine de la Carlson Rezidor Hotel Goup, recent înfiinţat prin fuziunea companiilor Carlson şi Rezidor sub acelaşi nume. Grupul Carlson Rezidor se clasează acum pe locul 5 în topul celor mai mari grupuri hoteliere din Europa, cu 253 de hoteluri (51.498 camere).
Grupul NH Hoteles a căzut de pe poziţia a cincea pe locul 6. Datorită problemelor financiare serioase cu care se confruntă grupul hotelier acesta nu se mai află pe creştere.
A doua schimbare notabilă în clasament vine de la grupul Whitbread Hotels& Restaurants, care de pe locul 10 a urcat în clasament tocmai pe locul 7, datorită dinamismului brandului său economic Premier Inn. Grupul a înregistrat o creştere puternică în Marea Britanie cu noi construcţii şi multe conversii ale hotelurilor independente. Reţeaua de dezvoltare include 11.000 de camere în plus, impulsionate de Jocurile Olimpice din Londra. În prezent grupul deţine în Europa 606 hoteluri (45.496 camere).
Grupul Hilton Worldwide se situează abia pe locul 9 în clasament, cu 184 de hoteluri şi 43.189 de camere, la 1 ianuarie 2012. Grupul şi-a întărit totuşi prezenţa în Europa – în special în Europa de Est -, prin extinderea brandurilor DoubleTree şi Garden Inn.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok