Cum pot hotelierii să-şi crească businessul printr-un channel manager

Cum pot ajuta tehnologiile moderne hotelurile să-şi optimizeze şi implicit să-şi crească business-ul folosind canale de distribuţie conectate direct cu consumatorul de online travel? Din dorinţa hotelierilor de a cuceri piaţa de online booking cu costuri minime, pentru a-şi maximiza profitul, s-a născut nevoia unui produs agregat. Piaţa tehnologică s-a mişcat destul de rapid şi a răspuns acestei nevoi prin crearea instrumentului „channel manager”, scrie Andrada Crânguş, într-un articol postat pe site-ul turismmarket.com. 
tasteEste clar pentru toată lumea că astăzi internetul reprezintă sursa de rezervări de travel cu viteza cea mai mare de creştere. Însă, apariţia a zeci sau chiar sute de site-uri de rezervări online la nivel mondial, la care hotelurile doresc să aibă acces, le face acestora viaţa destul de grea pentru că sunt necesare eforturi financiare, de timp şi de resurse umane substanţiale (planuri tarifare diferenţiate, o up-datare manuală continuă a disponibilităţilor şi a tarifelor pe fiecare dintre aceste site-uri etc). Astfel s-a născut acest produs agregat “channel manager”.
Ce este un channel manager (CM)?
În principiu, un CM este un instrument care vine în ajutorul hotelurilor orientate tot mai mult spre vânzările online, astfel încât acestea să îşi gestioneze cât mai uşor distribuţia de tarife şi de camere disponibile pe fiecare canal online în parte. Canalele online pot fi: pe de o parte site-urile de rezervări online: booking, agoda, venere, expedia etc (site-uri care vizează piaţa globală sau pieţe locale), pe de altă parte agenţiile de turism online partenere.
smartCM face distribuţia de produs (preţuri şi alocaţii pe tipuri de camere) automat către sistemele de vânzări online, iar acestea preiau informaţiile conform limitărilor lor: unele pot prelua un numar mare de produse (early booking, oferte speciale, pachete cu sau fără masă etc), iar altele sunt mai rigide şi se limitează la preluarea de pachete turistice simple (cazare+mic dejun, de ex).
Ce nu face un CM?
Nu face contractare cu site-urile de rezervări online, respectiv negociere de comisioane, de alocaţii, de plăţi, această acţiune fiind exclusiv în sarcina hotelului.
Avantajele implementarii unui CM
- grad ridicat de expunere online, în condiţii de economie de timp, resursă umană şi pe termen lung de resurse financiare – prin actualizarea de către o singură persoană a unui singur extranet în loc de mai multe
- monitorizarea concurenţei în mediul online – care determină reactţi rapide vizavi de mişcările acesteia, respectiv decizii corecte în timp util
- înlăturarea dependenţei de un număr redus de furnizori online, care uneori impun colaborări în condiţii extrem de rigide şi puţin avantajoase financiar
- maximizarea veniturilor – în funcţie de gradul de ocupare
Concluzionând, spune Andrada Crânguş, un sistem de CM este un instrument extrem de util revenue managerilor – în cazul hotelurilor mai mari sau departamentelor de vânzări ale unităţilor hoteliere mai mici/pensiunilor. Utilizat corespunzător, acesta creşte expunerea online a locaţiei, cu efecte directe asupra business-ului. Simplifică la maximum relaţia cu partenerii şi încurajează relaţia cu partenerii de talie mai mică (agenţii de turism de exemplu), care au investiţii minime în tehnologie.
Pentru informaţii despre câteva sisteme de Channel Marketing existente pe piaţă, puteţi accesa articolul complet aici.