Piaţa hotelieră din Praga, în plină ascensiune

Industria hotelieră din Praga, capitala Cehiei, şi-a revenit spectaculos din criză, potrivit unei analize realizate de HVS. Peste 5 milioane de sosiri turistice şi 13,2 milioane de înnoptări s-au înregistrat anul trecut în Praga, ceea ce înseamnă o creştere de 8%, respectiv 9%, comparativ cu anul 2010. Turiştii străini au totalizat 86% din totalul sosirilor înregistrate în Praga şi 90% din totalul înnoptărilor.

praga4

2011 a fost al doilea an de creştere pentru industria turistică din Praga, după izbucnirea crizei economice. Astfel, după 2 ani de scădere (2008 şi 2009), numărul înnoptărilor în unităţile de cazare a crescut cu 8% în 2010, şi cu încă 9% în 2011. Principalele pieţe sursă pentru Praga sunt Germania (care a reprezentat 15% din totalul sosirilor turistice internaţionale din Praga în 2011), Rusia (9% din totalul sosirilor) şi Marea Britanie (6%).

Datele pentru perioada februarie 2011 - februarie 2012 indică faptul că piaţa hotelieră din Praga şi-a revenit din criza economică, gradul de ocupare şi tariful mediu zilnic crescând deopotrivă. Ca un rezultat, şi RevPAR-ul a crescut, atât în euro cât şi în moneda naţională. Astfel, gradul de ocupare a crescut în 2011 cu 7,7%, după ce şi în 2010 acesta a înregistrat o creştere de 9,5, iar veniturile pe cameră disponibilă (RevPAR) au crescut cu 8% anul trecut. Şi primele 2 luni ale acestui an au adus creşteri în industria hotelieră.

Potrivit Institutului Naţional de Statistică din Cehia, Praga are 401 hoteluri, care acoperă toate categoriile, de la hotelurile economice la hotelurile de lux. Majoritatea hotelurilor din capitala Cehiei sunt de 3 şi 4 stele, acestea totalizând, împreună, 88% din totalul ofertei. În ceea ce priveşte hotelurile de 5 stele, în Praga există 37 de astfel de hoteluri, care reprezintă 9% din totalul ofertei.

chart

Potrivit HVS, datorită istoriei sale bogate şi a poziţiei centrale din Europa, Praga este atât o destinaţie MICE cât şi o destinaţie leisure, lucru care crează o piaţă echilibrată din punctul de vedere al cererii. Praga beneficiază şi de o serie de festivaluri şi evenimente în perioada primăvară-vară, care impulsionează turismul. Cea mai bună perioadă din punctul de vedere al ocupării hotelurilor este aprilie – octombrie, când gradul de ocupare depăşeşte 75%.
Aeroportul Ruzyne din Praga a înregistrat creşteri spectaculoase în ultimii 10 ani. Numărul sosirilor a crescut de la 6 milioane, în 2001, la aproape 11,8 milioane în 2011.


Cele mai citite articole

Prev Next