Hotelierii nu consideră social media o prioritate

Hotelierii nu acordă importanţa cuvenită reţelelor de socializare online şi nu le utilizează ca pe un instrument de marketing şi vânzări în activitatea lor, în schimb se concentrează pe generarea de rezervări directe, potrivit unui studiu realizat de Şcoala Hotelieră de la Lausanne şi RateTiger.
Studiul “The Distribution Challenge 2012” a fost realizat în 5 ţări şi a relevat faptul că deşi reţelele de socializare online, inclusiv Facebook, Twitter, TripAdvisor şi You Tube sunt recunoscute ca noi forme de marketing digital, hotelierii nu sunt încă convinşi de impactul pe care aceste canale îl au asupra rezervărilor şi ca atare nu se simt motivaţi să implementeze strategii social media în viitorul apropiat. Unul din trei hoteluri participante la studiu nu au o strategie social media, şi doar 1 din 8 hoteluri utilizează social media ca un instrument de marketing.

social

Hotelierii se concentrează în schimb pe dezvoltarea strategiilor offline pentru a genera contracte mai multe, strategii care oferă business-uri mai predictibile şi mai sigure, dar şi pe diversificarea mixului de distribuţie online pentru a genera venituri suplimentare. “Studiul relevă faptul că hotelierii pur şi simplu nu sunt conştienţi de capacitatea reţelelor de socializare de a genera venit şi optează pentru metode mai tradiţionale pentru a atrage clienţi”, a declarat Horatiu Tudori, Senior Lecturer, Revenue Management, Ecole hoteliere de Lausanne. Acesta a sublinat că hotelierii ar trebui să creeze un punct de vânzare pe pagina lor de facebook, dar şi să angajeze un specialist care să se ocupe de aşa ceva.
“În viitorul apropiat hotelierii vor încerca să crească rezervările directe şi vor crea pachete mai relevante şi promoţii atractive pentru clienţii lor, folosindu-se şi de social media în acest sens. Hotelierii trebuie să se gândească la cum pot economisi bani cu ajutorul tehnologiei şi nu să perceapă noile tehnologii ca pe nişte sarcini suplimentare şi complicate”, a declarat CEO-ul RateTiger, Michael McCartan. 

retele

Rezultatele studiului arată că în timp ce puţine hoteluri au folosit platforme de călătorie precum Travelzoo şi le-au perceput ca pe o oportunitate de a stimula cererea, din ce în ce mai multe hoteluri se gândesc la optimizarea Google şi SEO. Ţinta hotelierilor este aceea de a genera mai multe rezervări directe şi de a scăpa de comisioanele mari percepute de agenţiile de turism online. “Hotelierii intenţionează să reducă costurile distribuţiei prin generarea de rezervări directe pe site-ul lor”, se arată în studiu.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok