Rezidor vrea să reducă consumul de energie cu 25% până în 2016

Compania hotelieră Rezidor, prezentă şi în ţara noastră prin hotelul Radisson Blu din Bucureşti, a lansat o iniţiativă ambiţioasă de economisire a energiei prin care vizează reducerea cu 25% la consumului de energie până în anul 2016, în toate hotelurile Rezidor din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

“Programul Think Planet consolidează poziţia companiei Rezidor ca unul din liderii industriei ospitalităţii în ceea ce priveşte sustenabilitatea. Multe dintre hotelurile noastre deja au introdus măsuri prietenoase cu mediul înconjurător, iar acum răspândim aceste bune practici în toate proprietăţile noastre şi ne focusăm pe investiţii care vizează economisirea energiei şi care vor avea un impact pozitiv asupra mediului înconjurător”, a declarat Inge Huijbrechts, Director Responsible Business la Rezidor.

thinkplanetReprezentanţii grupului Rezidor au adăugat că se confruntă cu o creştere semnificativă a costurilor de energie. “Ne confruntăm în prezent cu o creştere semnificativă a costurilor de energie în multe ţări în care activăm, iar la acest lucru se adaugă şi taxa pe emisiile de carbon aplicate de guverne. Reducerea consumului de energie în hotelurile noastre va contribui la maximizarea profitului”, a adăugat  Wolfgang M. Neumann, Executive Vice President&Chief Operating Officer la Rezidor.

 

Prima etapă a programului Think Planet a constant în realizarea unui audit energetic, în urma căruia a rezultat un Plan de acţiune pentru economisirea energiei. Noua strategie vizează crearea unor obiceiuri cât mai prietenoase cu mediul în rândul angajaţilor, precum oprirea luminii şi a echipamentelor atunci când e cazul ş.a.

Un factor crucial al iniţiativei de economisire a energiei este aşadar angajamentul personalului. În conformitate cu filosofia Rezidor “Yes I can”, toţi cei peste 35.000 de angajaţi vor fi implicaţi în această iniţiativă. Aceştia vor fi instruiţi şi motivaţi în permanenţă, vor beneficia de traininguri despre obiceiurile de economisire a energiei în housekeeping, bucătărie şi în zonele publice, şi tot în cadrul acestei iniţiative se va lansa şi o competiţie în cadrul căreia vor fi premiaţi angajaţii cei mai prietenoşi cu mediul înconjurător.

hotelenergy

Principalele instrumente folosite în cadrul campaniei Think Planet sunt simple şi nu costă mulţi bani, subliniază reprezentanţii companiei. Potrivit acestora se va investi în soluţii de iluminat eficiente energetic în toate hotelurile şi în optimizarea sistemelor de ventilaţie şi de condiţionare a aerului. “Ne focusăm pe investiţii care vizează reducerea consumului de energie, pe care estimăm că le vom recupera în circa 7 ani. Rezultatele campaniei vor fi monitorizate prin rapoarte lunare referitoare la evoluţia indicatorilor de performanţă energetică", au declarat aceştia.

Think Planet este cea mai nouă acţiune din Rezidor Responsible Business Programme, care datează încă din 1989. În 2001 Rezidor a fost una dintre primele companii hoteliere de la nivel internaţional  care au introdus un program axat pe 3 direcţii: sănătatea şi siguranţa oaspeţilor şi a angajaţilor, respectul pentru problemele sociale şi etice în cadrul companiei şi micşorarea impactului asupra mediului înconjurător. În 2010, 2011 şi 2012  Rezidor a fost recunoscută şi premiată ca una dintre cele mai etice companii din lume, de Ethisphere.