Piaţa hotelieră din Ungaria s-a stabilizat, în ciuda evoluţiei economice

Piaţa hotelieră din Ungaria a rămas stabilă în prima jumătate a acestui an, în ciuda provocărilor economice şi financiare cu care se confrunţă ţara, potrivit celui mai recent raport al companiei Jones Lang LaSalle, referitor la industria hotelieră din Ungaria. În primele 6 luni ale acestui an hotelierii din Budapesta au raportat un nivel al RevPAR-ului (venitul pe cameră disponibilă) similar cu cel înregistrat în 2011.

budapest

Cererea turistică a rămas constantă în ciuda falimentului companiei aeriene Malev şi a fost încurajată de un curs de schimb valutar favorabil dar şi de o cerere crescândă venită din partea ţărilor vecine şi a ţărilor din Europa Centrală şi de Est. Totuşi, condiţiile de operare rămân dificile datorită unei supraoferte considerabile pe piaţa hotelieră; în aceste condiţii tariful mediu zilnic a rămas sub vârful înregistrat în 2007”, a declarat Angus Wade, Executive Vice President la compania Jones Lang LaSalle Hotels.

Dificultăţile economice şi financiare cu care se confrunţă ţara şi condiţiile provocatoare pentru operarea unui hotel i-au determinat pe investitori să fie mult mai precauţi în ceea ce priveşte dezvoltarea unor noi proiecte pe piaţa din Ungaria, a concluzionat Angus Wade.

hotelcontruction

“Piaţa hotelieră şi de real estate din Ungaria rămâne relativ lichidă, cu o activitate tranzacţională mai bogată în segmentul upscale. În ultimele 12 luni, 3 hoteluri de 5 stele au fost vândute, incluzând aici hotelul Le Meridien Budapesta, Four Seasons Gresham Palace şi InterContinental Budapesta. Pentru restul anului ne aşteptăm la un interes limitat pentru activele hoteliere din Ungaria. Totuşi, piaţa ar putea vedea noi achiziţii de la persoane fizice, în special din Orientul Mijlociu. Aceşti investitori nu sunt expuşi în aceeaşi măsură la dificultăţi de finanţare şi ar putea fi atraşi de hoteluri de top din Budapesta”, au mai declarat specialiştii de la Jones Lang LaSalle Hotels.