Analiză: Cum a transformat criza segmentul de evenimente din hoteluri

sectoruldeevenimenteImpactul crizei economice s-a resimţit puternic asupra industriei de evenimente şi se resimte încă, în ciuda unei aparente revigorări înregistrate în ultimul an. Deşi revenirea este vizibilă, aceasta este caracterizată de reducerea dramatică a dimensiunii evenimentelor (vedem mult mai puţine evenimente de amploare), de reducerea cheltuielilor, dar şi de faptul că rezervările se fac acum mai din scurt, nu cu mult timp înainte aşa cum se obişnuia, lucruri care reflectă o precauţie maximă din partea organizatorilor de evenimente.

“Vedem mai puţine evenimente de mare amploare, iar rezervările la hoteluri sunt efectuate cu mai puţin timp în avans. Circa 75% dintre întâlnirile de mici dimensiuni sunt acum rezervate cu circa 2 săptămâni înainte”, a declarat vicepreşedintele Hotel Booking Agents Association, Chris Parnham. Luând în considerare criza din zona euro care pare să nu se mai termine şi recentele involuţii din industria de evenimente din ţări puternice precum Franţa şi Italia, Hotel Booking Agents Association a intervievat membrii săi cu privire la acest aspect, pentru a evalua impactul economiei europene asupra sectorului de evenimente. Potrivit Asociaţiei, Germania, Irlanda şi Ţările de Jos continuă să fie destinaţii cheie pentru organizarea de evenimente, în timp de Grecia şi Portugalia au înregistrat un declin notabil.

Economia instabilă dintr-o ţară, tulburările civile şi instabilităţile din mediul politic pot compromite o regiune

“Am văzut mai puţine rezervări în ţările cu o economie instabilă; de exemplu, un client care şi-a organizat un eveniment în Atena în 2011 l-a mutat anul acesta în Malta. Securitatea este un factor de maximă importanţă pentru organizatorii de evenimente iar tulburările civile şi perturbările din mediul politic pot compromite o destinaţie. Totuşi, destinaţia în sine, locaţia, accesul şi alţi factori sunt încă extrem de importanţi şi acestea sunt elemente care nu pot fi compromise. Clienţii noştri îşi doresc astăzi din partea noastră să le oferim respect pentru banii lor şi servicii de calitate.”, a declarat Jacqui Kavanagh, managing director, Trinity Conferences.

Deşi bugetele companiilor au fost reduse, precum şi amploarea şi timpul de derulare a evenimentelor, aşteptările clienţilor în ceea ce priveşte calitatea serviciilor oferite de hoteluri rămân ridicate, a subliniat şi Jacqui Loftus, managing director Paragon Europe. Referitor la evoluţia segmentului de evenimente în Europa acesta a adăugat că: “Lucrând foarte mult la evenimente de talie internaţională, am observat că Madrid şi Barcelona au înregistrat o scădere a segmentului de evenimente în ultimii ani. Totuşi, Cannes, Nice şi Monaco sunt în linia din faţă”.

salaconferinte

“Clienţii sunt nervoşi pe Grecia şi pe faptul că nu reuşeşte să iasă din situaţia de criză precum şi pe nenumăratele tensiuni care îngreunează desfăşurarea de evenimente aici, iar clienţii aflaţi în căutare de tarife mici se îndreaptă acum către Budapesta şi Praga”, a subliniat şi DesMcLaughlin, managing director Grass Roots HBI.

Fluctuaţiile valutare, un factor de temut pentru organizatorii de evenimente

În termeni de implicaţii financiare pentru rezervările de evenimente efectuate cu un an în avans, cei mai importanţi factori luaţi în considerare sunt termenii stipulaţi în contract, în caz de anulare a evenimentului, şi fluctuaţiile valutare. “Este dificil în orice destinaţie din Europa să obţii un angajament pe termen lung din partea organizatorilor de evenimente. Clienţii încearcă să minimalizeze riscurile amânând rezervarea pentru ultimul moment. În plus aceştia sunt acum preocupaţi de factori precum securitate, stabilitatea ţării respective, de grevele din regiune şi de toate obstacolele care s-ar putea ivi”, a declarat Andrew Deakin, membru în comitetul executiv al HBAA.

protestegrecia

“Clienţii noştri iau în considerare acum diferite destinaţii pentru organizarea evenimentelor şi s-au gândit la noi modalităţi de a gestiona riscurile. De exemplu, clienţii iau în considerare riscul fluctuaţiilor valutare şi decid să aibă conturi fie în euro, fie în lire sterline fie în dolari”, a declarat Jacqui Kavanagh. Peter Ducker, directorul executiv al HBAA a subliniat totuşi că “Cererea din partea corporaţiilor pentru a organiza evenimente în Europa este destul de ridicată şi este reflectată şi de hotelierii de talie internaţională care se înscriu în HBAA”.

Sursa: Traveldailynews.com


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok