SOS: Hotelurile sunt extrem de vulnerabile în faţa hackerilor

Industria ospitalităţii este ţinta numărul 1 pentru hackeri, însă hotelurile sunt extrem de vulnerabile în faţa unor astfel de atacuri şi ar trebui să facă mult mai mult pentru a le preveni, au subliniat specialiştii în cadrul seminarului dedicat managementului riscurilor în industria ospitalităţii, organizat marţi, 6 noiembrie, în cadrul World Travel Market.

Paul Moxness, vicepreşedintele departamentului Safety& Security din cadrul Carlson Rezidor Hotel Group a estimat că anul acesta, 60% din încălcările securităţii datelor s-au realizat prin industria ospitalităţii.

“Hotelurile nu fac o treabă bună în acest sens”, a declarat şi Alex Paraskevas, lector specializat în evaluarea riscurilor la Oxford Brookes University.

hackeri

Paraskevas a dat exemplu un caz care s-a întâmplat anul acesta în cadrul Wyndham Worldwide, care s-a confruntat cu o plângere oficială din partea US Federal Trade Comission, după ce informaţii despre cardurile de credit ale clienţilor au fost furate de 3 ori în 2 ani, lucru care a costat companiile de carduri de credite 6,8 miliarde de lire sterline.

Philip James, partener la firma de avocatură Pitmans, a avertizat că “Hotelurile au obligaţia de a păstra datele clienţilor în siguranţă potrivit legislaţiei”. 

Dezvoltarea reţelelor de socializare online face mult mai uşor pentru infractori să descopere detalii despre clienţi, însă hotelurile sunt vulnerabile în mod special pentru că stochează cantităţi mari de detalii sensibile despre oaspeţii lor.

Acesta a declarat că niciun sistem de calculator nu poate fi 100% sigur, însă companiile ar putea atenua riscurile prin ştergerea informaţiilor care nu mai sunt relevante sau prin criptarea datelor. De asemenea ar putea preveni criminalitatea informaţională actualizând software-ul şi implicând departamentele de HR şi IT în evaluarea şi auditarea riscurilor şi încurajând efectuarea unor teste de penetrare pentru a releva securitatea sistemelor proprii.

hackingwebsites

Paul Moxness a mai avertizat că pericolul de fraudă nu vine doar din afara business-urilor. Acesta a dat exemplu unor cazuri de bande organizate care au pus presiune pe lucrătorii din hoteluri să fure date despre clienţi, dar şi alte cazuri în care criminalii informatici au pretins a fi tehniciani IT în centrele de afaceri din cadrul hotelurilor.

Hotelul dumneavoastră este pregătit pentru a face faţă unui atac din partea hackerilor?

Sursa: www.caterersearch.com


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok