România are prea multe hoteluri mari şi prea puţine boutique hoteluri

În România există o oportunitate uriaşă pentru boutique hoteluri, însă ţara noastră nu a exploatat aproape deloc această nişă şi se axează în continuare pe hoteluri mari şi impersonale, ne-a declarat în exclusivitate Directorul de dezvoltare Luxury Hotel Partners Ltd, Panos Paleologos, în cadrul conferinţei Hospitality Trends Bucharest 2012, care s-a desfăşurat săptămâna trecută la Bucureşti.

hotelboutique

Cred că România are un potenţial uriaş pentru boutique hoteluri. Frumuseţea acestei ţări ar fi mult mai bine exprimată prin intermediul boutique hotelurilor, care sunt hoteluri cu stil, hoteluri cu suflet. În România sunt foarte multe hoteluri de dimensiuni mari, care oferă multe camere. Criza a schimbat însă industria hotelieră, acum e vremea business-urilor mici, a afacerilor de familie. Eu cred foarte mult în afacerile din industria ospitalităţii care sunt făcute cu sufletul. Iar acest lucru e mult mai vizibil în hotelurile boutique de mici dimensiuni. Nu cred că în România sunt destule boutique hoteluri şi e păcat. Grecia e plină de boutique hoteluri, avem 50 de astfel de hoteluri membre ale unei asociaţii internaţionale de profil, România însă aproape că lipseşte de pe harta internaţională a boutique hotelurilor. Deşi există câteva boutique hoteluri de calitate aici, foarte puţine sunt membre ale unei asociaţii internaţionale de profil”, ne-a declarat Panos Paleologos.

Deşi boutique hotelurile au luat amploare la nivel internaţional în ultimii ani, acesta fiind şi unul din trendurile care au marcat industria ospitalităţii în ultimii ani, în România acest trend încă nu a venit, crede reprezentantul Luxury Hotel Partners Ltd, care s-a arătat surprins de acest lucru, având în vedere specificul ţării noastre. “Cu ocazia venirii mele la Bucureşti, am vizitat oraşul, v-am văzut clădirile arhitecturale, culturale şi istorice şi cred că e un mare păcat că sunt atât de puţine boutique hoteluri, mai ales că aveţi clădiri care se pretează la aşa ceva, hoteluri care să promoveze cultura, civilizaţia, mâncarea şi băutura românească în faţa turiştilor străinilor. Puteţi oferi gourmet cuisine folosind produse româneşti, nu doar din Franţa”, ne-a mai declarat acesta.

boutiquehoteluri

Conferinţa Hospitality Trends Bucharest 2012 a avut loc miercuri, 14 noiembrie, la hotelul Radisson Blu din Bucureşti şi a reunit peste 300 de participanţi din industria ospitalităţii: investitori privati şi instituţionali, proprietari de hoteluri, operatori, arhitecţi specializati, reprezentanţi ai sistemului bancar corporatist şi mulţi alţii şi a fost organizată de Trend Hospitality Consulting&Management sub patronajul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, în parteneriat cu INTEHL – Institute of Innovation and Entrepreneurship of École hôtelière de Lausanne. Mai multe informaţii despre subiectele dezbătute în cadrul conferinţei veţi afla în ediţia viitoare a revistei Horeca România.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok