Numărul camerelor de hotel din Bucureşti a crescut cu 9% în 2012

Oferta de cazare de pe piaţa hotelieră bucureşteană a crescut semnificativ anul acesta. Numărul camerelor de hotel din capitală a crescut cu 9% în 2012, faţă de anul trecut, astfel încât Bucureştiul deţine în prezent 11.543 de camere de hotel, potrivit unei analize realizate de compania Trend Hospitality, prezentată în cadrul conferinţei Hospitality Trends Bucharest 2012.

cazaremarshalgarden

(Marshal Garden - hotel de 5 stele deschis în Bucureşti în iunie 2012)

Potrivit analizei, în Bucureşti există în prezent 161 de hoteluri, totalizând 11.543 de camere, număr în creştere faţă de anul precedent. Piaţa hotelieră din Bucureşti continuă însă să aibe o structură neechilibrată, hotelurile de tip upscale şi upperscale totalizând 75% din camerele de hotel existente pe piaţă, în vreme de hotelurile de tip buget sunt extrem de puţine.

Bucureştiul nu stă deloc bine în ceea ce priveşte hotelurile economice. Multe hoteluri de acest tip, care erau vechi, de proastă calitate şi majoritatea timpului nefuncţionale, au fost scoase din circuitul turistic. De asemenea, în ultimii ani, multe hoteluri upscale s-au declasificat voluntar în Bucureşti, deoarece clienţi mari, precum companiile medicale, au implementat politici care nu le dă voie să se cazeze şi să organizeze evenimente la hoteluri de 5 stele. În acest context,  anumite hoteluri de 5 stele sau declasificat la 4 stele pentru a-şi păstra clienţii, a arătat Lucian Marinescu, Senior Associate Trend Hospitality.

Bucureştiul a înregistrat o creştere şi în ceea ce priveşte sosirile turistice, şi acesta este un semn pozitiv într-o perioadă dificilă pentru România. Pentru al treilea an consecutiv capitala României a înregistrat o creştere a numărului de vizitatori (2009 a fost cel mai negru an din acest punct de vedere). Bucureştiul a primit 1, 254 de milioane de vizitatori anul acesta, comparativ cu 918,883 în 2009.

bucurestinoaptea

Înnoptările au urmat acelaşi trend ascendent şi au înregistrat creşteri în ultimii 3 ani. Dacă în ceea ce priveşte sosirile vorbim de o creştere de 19% în ultimii 3 ani, la capitolul înnoptări vorbim de o creştere de 13%. Vestea proastă este că durata medie de şedere a scăzut, datorită reducerilor de bugete şi a constrângerilor de timp.

În ceea ce priveşte cei 3 indicatori de performanţă hotelieră, RevPAR-ul a crescut cu 7,7% anul acesta, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Gradul mediu de ocupare a hotelurilor din capitală a crescut cu 6,4% comparativ cu anul trecut, ajungând la 55,7%, iar ADR-ul a crescut uşor, cu 2,2%, la 65,4 euro. 

Deşi s-au făcut eforturi în promovarea Bucureştiului ca o destinaţie de leisure nu s-a înregistrat un progres în acest sens, a arătat Lucian Marinescu, lucru care reiese şi din performanţa slabă a lunilor de vară, dar pe termen lung sunt speranţe, mai ales că se întreprind măsuri în acest sens.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok