Unita Turism a vândut hotelul Transilvania din Alba-Iulia

Cel mai mare lanţ hotelier din România, Unita Turism anunţă că a vândut hotelul Transilvania din Alba-Iulia unor oameni de afaceri locali, fraţii David şi Marcel Floarea, pentru suma de 1,7 milioane de euro. Aceştia din urmă au decis să investească în modernizarea hotelului şi să îi ridice gradul de confort de la 2 la 4 stele.

hoteltransilvania_2

“Am vândut hotelul Transilvania din Alba Iulia fraţilor Florea. Valoarea tranzacţiei a fost de 1,7 milioane de euro plus TVA”, a declarat Josef Goschy, proprietarul Unita Turism, pentru agenţia Mediafax. Acesta a adăugat că negocierile au durat o lună şi jumătate. “Am vândut hotelul pentru că am avut nevoie de bani. Cu suma obţinută voi plăti din creditul pe care l-am luat cu mai mulţi ani în urmă pentru a cumpăra alte hoteluri”, a explicat Goschy.

Fraţii Florea vor să investească în modernizarea hotelului şi să-i ridice gradul de confort de la 2 la 4 stele. Marcel Florea a declarat pentru ziarul Unirea că investiţia finală pe care Florea Grup o va face în acest obiectiv va fi de 5 milioane de euro.

Am cumpărat Hotel Transilvania pentru că dorim să oferim servicii de calitate turiştilor care vor veni la Alba Iulia, la preţuri accesibile. Dorim să păstrăm destinaţia pe care o are dar să renovăm şi să modernizăm complet unitatea astfel ca în final să o transformăm într-una de 4 stele de la una de 2 stele cât este clasificarea actuală. În prima fază vrem să modernizăm parterul şi recepţia hotelului, apoi restaurantul, bucătăria şi camerele. De asemenea, avem în plan realizarea unei săli de conferinţe. Procesul de modernizare, care va cuprinde şi faţada, va dura probabil 2-3 ani. Hotel Transilvania este acum o piatră neşlefuită şi noi dorim să facem din el o bijuterie”, a precizat Marcel Florea, co-proprietar al Florea Grup, pentru ziarul local Unirea. Hotelul are în prezent 82 de camere.

hoteltransilvania3

În decizia de achiziţionare a Hotelului Transilvania a contat poziţia ultracentrală a acestuia dar şi faptul că, odată cu reabilitarea şi revitalizarea Cetăţii Alba Carolina, numărul de turişti care vin în Alba Iulia a crescut semnificativ.

În ceea ce priveşte proprietarul Unita Turism, Josef Goschy a încercat fără succes de câţiva ani să vândă zece hoteluri pe care le deţine în ţară, însă cumpărătorii nu au fost interesaţi de ele. El a scos la vânzare în ultimii ani mai multe hoteluri, respectiv Amfiteatru-Belvedere-Panoramic din staţiunea Neptun-Olimp, pentru care cere câteva zeci de milioane de euro, complexul Fântânele din Cluj, cu două hoteluri (Bianca şi Radu), care costă 6,5 milioane de euro, complexul Făget (80 de locuri), tot din Cluj, cu 5,2 milioane de euro, complexul Onix-Safir din staţiunea Cap Aurora (5,2 milioane de euro), hotelul Transilvania din Alba Iulia (3 milioane de euro) şi hotelul Central din Suceava (3 milioane de euro).

Proprietarul Unita Turism spune că încearcă să vândă o parte din hoteluri pentru a investi banii obţinuţi în modernizarea celorlalte.

Firma Unita Turism are în prezent 24 de hoteluri care cumulează peste 3.500 de camere şi 7.000 de locuri în restaurante, fiind cel mai mare lanţ hotelier din România.