Previziuni pentru piaţa hotelieră europeană în 2013

Compania PricewaterhouseCoopers (PwC) a publicat un raport care analizează evoluţia principalelor pieţe hoteliere europene în 2012 şi cuprinde previziunile pentru 2013. Potrivit raportului PwC industria hotelieră europeană se va confrunta în 2013 cu un mediu mult mai competitiv şi provocator, iar turbulenţele economice vor continua să frâneze creşterea. Creşterea indicatorului RevPAR se estimează că va încetini în 2013 şi nu vom avea nicio creştere de 2 cifre, în niciunul din cele 19 oraşe europene de top analizate.

Cel mai ridicat grad de ocupare al hotelurilor în 2013 se va înregistra în Paris (79,1%), Edinburgh (77,2%) şi Londra (77,1%). Şi Barcelona, Dublin, Amsterdam, Berlin şi Zurich vor înregistra grade de ocupare ale hotelurilor de peste 70% în 2013, se arată în raport. 

paris1

În ceea ce priveşte tarifele practicate de hotelieri, Paris, Geneva şi Zurich rămân cele mai scumpe destinaţii. Cu un tarif mediu zilnic de 267 euro, Parisul conduce detaşat clasamentul. Geneva nu e departe de Paris, cu un ADR de 253 euro. Şi Zurich, Londra şi Moscova au tarife de peste 150 euro. Cea mai mare creştere a tarifelor hoteliere în 2013 este aşteaptă în Moscova (5.2%), unde tariful mediu zilnic va ajunge la 153 euro şi în St Petersburg (+ 5,1%), unde ADR-ul va ajunge la 94 euro în 2013.

Performerii anului 2013 în termeni de creşteri ale RevPar-ului vor fi St. Petersburg, unde se estimează că indicatorul RevPAR va creşte cu 7,3% anul acesta, urmat îndeaproape de Moscova (+5,2%), Paris (+5%), Frankfurt (3,5%), Berlin 3,2%, şi Dublin 3,1%. Totuşi, cea mai ridicată valoare a indicatorului RevPAR în 2013 se va înregistra în Paris (211 euro) şi Geneva (161 euro).

geneva1

Potrivit raportului, există 7 oraşe unde se aşteaptă să se înregistreze scăderi ale RevPar-ului în 2013. Londra se aşteaptă să înregistreze cel mai mare declin, 7,9%, urmat de Madrid -5,8%, Amsterdam -3,2%, Zurich -1,3%, Brussels -1,2%, Roma -1,1% şi Geneva -0,3%.

Raportul PwC relevă şi câteva trenduri care vor marca industria hotelieră în 2013, printre care revoluţia digitală, schimbarea preferinţelor şi a comportamentului consumatorului, provocarea de a a câştiga cotă de piaţă într-o economie cu creşteri slabe, unde reţinerea clienţilor existenţi devine un “must have” iar bătălia pentru vizitatorii din pieţele emergente se intensifică. “Cu puţini clienţi noi în 2013, programele de loializare şi recompensare pot face diferenţa dintre succes şi eşec”, se arată în raport.

Iată mai jos previziunele PwC pentru cele 19 pieţe hoteliere europene analizate (daţi click pe imagine):

grafichoteluri


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok