Piața hotelieră spaniolă rămâne puternică, în ciuda crizei financiare

Industria hotelieră din Spania s-a dovedit a fi deosebit de rezistentă în comparație cu alte sectoare ale economiei, în ciuda faptului că țara trece printr-o perioadă de recesiune acută, potrivit companiei Jones Lang LaSalle. Interesul pentru proprietăți bine localizate în Spania este încă ridicat, iar investitorii internaționali sunt cu ochii pe principalele orașe ale țării așteptând oportunități care să le ofere active performante la prețuri accesibile.

madrid

Cu toate acestea, cele 2 orașe mari, Barcelona și Madrid performează diferit. În Madrid, dificultățile economice au influențat negativ performanța hotelurilor în 2012, iar scăderea cererii venită din partea corporațiilor a dus la o scădere a gradului de ocupare, cauzând totodată o scădere de 3,7% a indicatorului RevPAR.

Barcelona însă, în ciuda crizei din zona euro, a reușit să obțină rezultate bune în 2011, iar în 2012 indicatorul RevPAR a crescut aici cu 7,6% față de 2011. Rezistența industriei hoteliere din Barcelona este rezultatul unei popularități în creștere a orașului în rândul turiștilor internaționali, care au totalizat 84% din totalul înnoptărilor înregistrate în 2012, întărind poziția Barcelonei ca destinație turistică de top la nivel mondial, potrivit specialiștilor de la Jones Lang LaSalle.

Cu 2 ani consecutivi de creștere a indicatorului RevPar (2011 și 2012), Barcelona rămâne în fruntea industriei hoteliere spaniole și principala țintă pentru investitorii internaționali. Și Madrid continuă să fie o prioritate pentru investitorii și operatorii internaționali, iar brandurile internaționale rămân interesate să pătrundă pe piața hotelieră spaniolă, încă dominată de jucătorii naționali.

barcelona2

“În Spania, activitatea tranzacțională va râmâne cel mai probabil scăzută deoarece investitorii se confruntă cu riscuri mai mari din moment ce recesiunea va continua și în 2013 în această țară, iar volumul investițiilor va fi cel mai probabil similiar cu cel din 2013, și anume circa 400 milioane euro. Ne așteptăm ca mulți investitori internaționali să abordeze o atitudine Wait and See și să se focuseze pe destinații turistice cheie precum Barcelona și Madrid. Activitate mai bogată în 2013 se așteaptă de la băncile spaniole care vor scoate la vânzare noi active, active care vor atrage atenția investitorilor”, a precizat Luis Arsuaga de la compania Jones Lang LaSalle.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok