Investițiile hoteliere se dezmorțesc la Târgu Mureș

  • Investiție de 7 milioane euro într-un complex hotelier de lux din Târgu Mureș

Investițiile pe piața hotelieră din Târgu Mureș se dezmorțesc, dovadă în acest sens fiind și inaugurarea ansamblului hotelier Privo, o investiție de 7 milioane de euro care se dorește a fi “cartea de vizită a orașului”, așa cum ne-a declarat directorul general al hotelului, Adina Plopeanu.

ansambluhotelierprivo

Ansamblul Privo a fost deschis oficial joi, 19 iunie a.c. și este compus din hotelul Privo (40 de camere), o clădire nouă cu arhitectură futuristă, și Vila Csonka (6 camere), o clădire istorică în stil Art Nouveau, ambele fiind amplasate într-un parc de 3500 mp. Vila Csonka și terenul au fost achiziționate de actualii proprietari în anul 2003 pentru suma de 250.000 de euro, în 2007 a început proiectarea noului ansamblu hotelier, iar în 2009 a început execuția propriu-zisă.

Investiția s-a derulat pe o perioadă lungă de timp deoarece a fost vorba de un proiect dificil, care a implicat două monumente de arhitectură (Casa Csonka - foto jos - și parcul din fața casei), un acces îngust la hotel și un teren în pantă, potrivit arhitecților care s-au ocupat de proiect.

vilacsonka

“Proiectul Privo a început în urmă cu 5 ani, având la bază necesitatea unei noi abordări a ofertei turistice locale și este un nou concept la standarde internaționale cu servicii exclusiviste. Este o afacere de familie, ca și celelalte pe care le avem, iar rezultatele obținute până acum mă îndreptățesc să cred că vom realiza anul viitor o cifră de afaceri de circa 900.000 euro. Spiritul antreprenorial l-am moștenit de la tatăl meu, Emil Morariu”, spune Adina Plopeanu.

Ansamblul hotelier a fost deschis în regim soft opening în luna octombrie a anului trecut și aduce pe piața hotelieră locală spații de cazare clasificate la 4 și 5 stele, 3 săli de conferințe echipate cu tehnologie de ultimă generație, cu o capacitate totală de circa 200 de locuri, un restaurant cu meniu a la carte, o cramă și un spa minimalist. Dar, înainte de toate, noul ansamblu hotelier își propune să aducă o nouă viziune asupra serviciilor.

“Hotelul Privo aduce în primul rând pe piața hotelieră locală o altă viziune asupra serviciilor. Vrem să oferim servicii exclusiviste, vrem ca lumea să se simtă mândră când intră aici și să simtă că există turism de calitate și la noi”, spune Adina Plopeanu, care nu este la prima afacere în turism. Împreună cu tatăl său, Emil Morariu, care a fost acționar la Bere Mureș, a renovat hotelul Germisara din Geoagiu Băi. Adina Plopeanu a absolvit facultatea în turism și facultatea de business, ambele la Cluj Napoca. Tânăra antreprenoare mai deține împreună cu soțul ei mai multe afaceri, printre care compania de construcții, Construct Mapcom, clădiri de birouri și un parc logistic, toate în orașul Tîrgu Mureș.

restauranthotelprivo

Reprezentanții hotelului au obiective ambițioase pentru perioada următoare. “Pentru anul 2014 ne propunem să realizăm un grad de ocupare mediu de 45% și o cifră de afaceri care să depășească 700.000 euro. De la deschiderea “soft opening” din octombie 2013 am constatat oportunități de creștere a pieței hoteliere de 4 și 5 stele, pe care dorim să le valorificăm  și să devenim lider de piață pe acest segment. Pentru anul 2015 estimăm creșterea indicatorilor economici cu un procent de 12-15% pe care îi vom realiza  prin consolidarea și standardizarea conceptului PRIVO, precum și promovarea la nivel național și internațional”, spune Otilia Demian, Director of Business Development al ansamblului Privo.

Potrivit reprezentanților hotelului, în primele 8 luni de la deschidere principalii vizitatori străini au fost germani, maghiari și italieni. Pentru perioada următoare una dintre priorități o reprezintă fidelizarea oaspeților. “În următoarea perioadă intenționăm să facem un program de fidelizare. Deja suntem în tratative, am și semnat contractul, urmează să-l implementăm”, ne-a mai spus Adina Plopeanu.

Întrebată care ar fi principalele măsuri care ar trebui luate pentru stimularea industriei hoteliere de la nivel local, directorul general al hotelului Privo a menționat infrastructura și o comunicarea mai bună a autorităților cu turiștii, precum și partea de promovare.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok